۰

تمرین سعودی‌ها برای پذیرش زائر خارجی در حج تمتع آینده

به نظر می‌رسد برپایی عمره رمضانیه بدون اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی و پذیرش حداکثری زائران داخلی و خارجی، تمرینی برای برپایی حج تمتع در ایام کرونا باشد. با این وجود، سعودی‌ها وضعیت حج تمتع را تا پایان رمضان اعلام خواهند کرد.
کد خبر: ۲۶۷۹۵۴
۱۰:۰۹ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، با تصمیم سعودی‌ها برای برپایی عمره مفرده به صورت گسترده و البته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عربستان در جدیدترین تصمیم خود ورود به مسجدالحرام و مسجدالنبی را حتی بدون تزریق واکسن کرونا، مجاز اعلام کرده است.

زائران بدون تزریق واکسن هم می‌توانند وارد حرمین شریفین شوند

بر همین اساس، دیگر تزریق واکسن از هر نوعی برای تشرف به سرزمین وحی الزامی نیست و همه مشتاقان زیارت خانه خدا در صورتی که با افرادی که مبتلا به کرونا نبودند، ارتباطی نداشته باشند، می‌توانند وارد مسجدالحرام شوند.

عمره رمضانیه تمرینی برای برپایی حج تمتع ۱۴۴۳

علاوه بر این، عربستان در حال آماده‌سازی برای حضور زائران خارجی در ایام حج تمتع ۱۴۴۳ است و تا این لحظه هم جلسات و برنامه‌های سعودی‌ها به منظور پذیرش زائران خارجی بوده است. حتی روز گذشته، سعودی‌ها در جلسه فوق العاده به تشرف حداکثری زائران در ایام ماه رمضان اشاره داشتند و از این طریق سعی دارند آمادگی خود را برای پذیرش زوار خارجی در حج تمتع افزایش دهند و به نظر می‌رسد برپایی عمره رمضانیه با حضور زائران تمرینی برای ایام حج تمتع باشد.

وضعیت حج تمتع ۱۴۴۳ تا پایان رمضان اطلاع‌رسانی می‌شود

با این وجود، برخی هم معتقدند که ممکن است سعودی‌ها در برپایی عمره رمضانیه با حضور بسیاری از زائران داخلی و خارجی، به این جمع‌‌بندی برسد که امسال هم امکان پذیرایی از زائران کشورهای مختلف در ایام حج تمتع را ندارد. بر همین اساس، برپایی عمره رمضانیه ممکن است وضعیت حج تمتع آینده را روشن کند.

به گفته یک منبع آگاه، سعودی‌ها تا پایان ماه رمضان وضعیت حج تمتع ۱۴۴۳ را به صورت عمومی اطلاع‌رسانی خواهند کرد و در صورت برپایی حج تمتع آینده برای کشورهای مختلف، قرار است به هر کشور سهمیه‌ای جدید اختصاص یابد و به نوعی سهمیه قبلی کشورها ملاک تشرف زائران نخواهد بود. چرا که همچنان شرایط جهانی در رابطه با شیوع کرونا عادی نشده است و سعودی‌ها هم از این بابت نگران هستند.

 

کاهش محدودیت‌های کرونایی در مسجدالحرام و نزدیک شدن زوار به کعبه

البته در روزهای اخیر سعودی‌ها فاصله زائران تا کعبه را نیز کاهش داده‌اند. این امر در حالی است که از ابتدای شیوع کرونا متولیان مسجدالحرام لمس و بوسیدن کعبه را ممنوع کرده بودند و حتی برای جلوگیری از نزدیک شدن زوار به خانه خدا، حصارهایی را تعبیه کردند که اکنون این فاصله کاهش چشمگیری تا خانه خدا دارد.

به گزارش فارس، عربستان با لغو الزامی بودن واکسن کرونا برای تشرف به عمره مفرده گامی به سوی حضور حداکثری زائران در مسجدالحرام گرفته است و حتی به نظر می‌رسد برای ایام حج تمتع نیز این بخشنامه اجرایی شود و دیگر زائران کشورهای مختلف از جمله ایرانیان برای تشرف به سرزمین وحی نگران تزریق واکسن مورد تأیید سعودی‌ها نباشند.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: