۰

سقوط محبوبیت حزب کارگر در میان مسلمانان انگلیس

یک نظر سنجی جدید از کاهش شدید حمایت مسلمانان از حزب کارگر این کشور به دلیل بی توجهی این حزب به رشد اسلام هراسی پرده برداشت .
کد خبر: ۲۶۶۱۷۹
۱۲:۰۴ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یک نظرسنجی جدید نشان داد که رشد اسلام هراسی در انگلیس باعث شده است تا حمایت اقلیت مسلمان در انگلیس از حزب کارگر به شدت کاهش یابد.

نصرت غنی، نماینده مسلمان پارلمان انگلیس فاش کرد که از وزارت حمل و نقل این کشور به دلیل مذهبش برکنار شده است.

در یک تغییر کابینه، پست وزارت حمل و نقل از نصرت در سال 2020 میلادی گرفته شد. نصرت می گوید که اسلام او به عنوان یک موضوع در نشستی در داونینگ استریت(مقر دولت) مطرح شد که زنان مسلمان باعث ناراحتی همکاران می شدند.

نظرسنجی سازمان «سرشماری مسلمانان» که به نظرت و رصد جامعه مسلمان در انگلیس علاقه مند است، نشان می دهد که حمایت مسلمانان به دلیل رخدادهای اخیر علیه اسلام نسبت به حزب کارگر به شدت کاهش یافته است.

این نظرسنجی که بین 23 تا 26 ژانویه به صورت آنلاین انجام شد، نظرات یک هزار و 42 مسلمان ساکن انگلیس درباره این حزب کارگر را جمع آوری کرده است که در صورت برگزاری انتخاب به کدام حزب رای خواهند داد. همچنین دیدگاه هایشان را در مورد نحوه برخورد دولت و مخالفان با اسلام هراسی عنوان کردند.

براساس این نظرسنجی، آرای حزب کارگر کاهش چشمگیری داشته است و تنها 38 درصد نظر موافق داشتند و 40 درصد نسبت به به نتایج سال 2019 میلادی کاهش داشته است.

19 درصد از پاسخ دهندگان نیز مشخص نکردند که به کدام حزب رای خواهند داد. درحالی که 18 درصد اعلام کردند که به کسی رای نخواهند داد و این تعداد نسبت به سال 2019 میلادی 10 درصد افزایش داشته است.

حزب سبز نیز هشت درصد در مقایسه با هفت درصد سال 2019 میلادی افزایش داشته است. لیبرال دموکرات ها نیز چهاردرصد رشد داشتند، درحالی در سال 2019 میلادی یک درصد بودند. اما حزب محافظه کار تنها دو درصد را به خود اختصاص داد و نسبت به سال 2019 میلادی یک درصد کاهش داشته است.

از آنجایی که محافظه کاران تنها دو درصد از آرای مسلمانان را به خود اختصاص دادند، حزب کارگر در مقایسه با انتخابات قبلی در خطر از دست دادن بیش از نیمی از آرای مسلمانان است. حزب کارگر به مدت طولانی حزب مورد علاقه بیشتر رای دهندگان مسلمان بوده است.

این سازمان اعلام کرد: این حزب به رهبری کی‌یر استارمر در معرض این خطر قرار دارد که 55 درصد از آرای مسلمانان را ازدست دهد. اگرچه مسلمانان تنها 4.4 درصد از جمعیت انگلیس را تشکیل می دهند، اما تاثیر قابل توجهی بر نظام سیاسی این کشور دارند.

پاسخ دهندگان معتقدند که حزب کارگز چشمان خود را روی افزایش اسلام هراسی در داخل حزب بسته است. بسیاری از آنها احساس می کنند که حزب کارگر آنها را ناامید کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: