۰

واکنش صدراعظم آلمان به حادثه خونین دانشگاه هایدلبرگ

اولاف شُلتس تیراندازی مرگبار در دانشگاه هایدلبرگ را جنون آمیز خواند و با خانواده مجروحان و قربانی این حادثه ابراز همدردی کرد.
کد خبر: ۲۶۵۹۶۵
۱۵:۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، صدر اعظم آلمان از حادثه تیراندازی در دانشگاه هایدلبرگ ابراز تاسف و با خانواده مجروحان و قربانی این حادثه ابراز همدردی کرد.

اولاف شُلتس گفت: این حادثه جنون آمیز قلب مرا جریحه دار کرده است.

در تیراندازی بعد از ظهر امروز در دانشکده پزشکی دانشگاه هایدلبرگ و هنگام تدریس، یکی از دانشجویان اقدام به تیراندازی کرد و پس از فرار خودش را هم با شلیک گلوله کشت.

یکی از این مجروحان دانشجوی دختری بود که به دلیل وخامت جراحتش جان باخت. پلیس احتمال انگیزه‌های سیاسی یا مذهبی را در این حادثه بر اساس اطلاعات موجود نداده است.

یک فرد مسلح روز دوشنبه به سالن سخنرانی دانشگاه هایدلبرگ Heidelberg در جنوب غربی آلمان حمله کرد، یک زن جوان را کشت و سه تن دیگر را نیز زخمی کرد.

در همین حال خبرگزاری فرانسه نیز از اعلام کرد، پلیس آلمان عامل تیراندازی در دانشگاه هایدلبرگ را یک جوان آلمانی ۱۸ ساله اعلام کرد.

سخنگوی پلیس در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد این فرد در آمفی تئاتر «به صورت وحشیانه» تیراندازی می‌کرد.
رسانه‌های آلمان گزارش دادند به نظر می‌رسد این فرد هیچ انگیزه سیاسی یا دینی نداشته است. پلیس اعلام کرد هر چهار قربانی در این تیراندازی به صورت جدی زخمی شدند.

منابع امنیتی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کردند یکی از قربانیان بعدا بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باخت.

پلیس با اعلام این که این فرد یک مجرم تنها بوده، تایید کرد وی آمفی تئاتر را ترک کرده و سپس خودش را کشته است.

انتظار می‌رود جزئیات بیشتری دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری ارائه شود. این تیراندازی باعث عملیات گسترده پلیس در محوطه دانشگاه شد به طوری که پلیس در توئیتر از مردم خواست از این منطقه فاصله بگیرند. پلیس بعدا اعلام کرد دیگر هیچ خطری وجود ندارد.

هایدلبرگ یک شهر دانشگاهی در ایالت بادن-وورتمبرگ Baden-Wuerttemberg است و حدود ۱۶۰ هزار جمعیت دارد.
دانشگاه هایدلبرگ، که سال ۱۳۸۶ میلادی تاسیس شد، قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های اروپا است.

آلمان در سال‌های اخیر هدف یک رشته حملات توسط عمدتا افراط گرایان یا راست‌های تندرو قرار گرفته، ولی تیراندازی در مراکز آموزشی این کشور نسبتا کم سابقه است.

این کشور یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین سلاح را در اروپا دارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: