۰

آزادی ۳ متهم به ارتباط با حزب الله لبنان در کویت

کویت ۳ نفر را که به ادعای تامین مالی جنبش حزب‌الله لبنان بازداشت شده بودند را آزاد کرد.
کد خبر: ۲۶۵۹۵۷
۱۴:۰۶ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه کویتی «القبس» به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد که دادستان کل کویت امروز حکم آزادی سه متهم در ارتباط با جنبش حزب الله لبنان را با قرار وثیقه 5 هزار دیناری صادر و آن ها را ممنوع السفر کرد.

این منبع تاکید کرد که تاکنون 8 نفر دیگر در خصوص این پرونده در زندان مرکزی کویت زندانی هستند و تعداد متهمان این پرونده 23 نفر از جمله چند شهروند کویتی و تعدادی از اتباع خارجی هستند.

«علی الصابری» وکیل حقوقی یکی از متهمان تاکید کرد: «ما همچنان از صحت مواضع موکل خود و سخنان او اطمینان داریم و در صورت ارجاع پرونده وی به دادگاه جنایی، به اتهامات وارد شده علیه وی رسیدگی خواهیم کرد؛چرا که همه فعالیت‌های این افراد، فعالیت خیریه بوده که از سال 1992 در برابر چشمان همه صورت گرفته است».

اخیرا یک قاضی دادگاه تجدیدنظر در کویت با نادیده گرفتن درخواست‌ها برای آزادی 8 فرد که به بهانه کمک مالی به حزب‌الله لبنان روانه زندان شده‌اند، حکم بازداشت آنها را تأیید کرد.

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، دادستانی کویت تحقیقات از اعضای یک خیریه را به اتهام ارتباط مالی با حزب‌الله لبنان آغاز کرد. اعضای این خیریه با رد این اتهام گفته‌اند که بیش از 30 سال است که به کار خیریه در کویت مشغولند و ایتام و فقرای لبنانی را تحت پوشش خود قرار داده‌اند و هیچ ارتباطی با حزب‌الله ندارند.

کویت پیش از این نیز از بازداشت شهروندانی از این کشور به اتهام حمایت از حزب الله خبر داده بود اما هیچ گاه سند و شواهدی در این خصوص که در رسانه‌ها منتشر شود، مشهود نبوده است. در آگوست 2015 مأموران کویتی با دستگیری 20 نفر مدعی ارتباطشان با حزب‌الله لبنان شدند.

کویت در ماه می 2018 به تبعیت از دولت سعودی بخش نظامی و 10 نفر از اعضای حزب‌الله را در لیست تروریستی خود قرار داد.

ریاست امنیت عمومی عربستان سعودی اخیرا در صفحه توئیتر خود نوشت که پس از شناسایی موسسه مالی «قرض‌الحسنه» در لبنان وابسته به حزب‌الله، آن را در فهرست «تروریستی» خود قرار داده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: