۰

برکناری وزیر سابق دولت جانسون به علت مسلمان بودن

به گفته «نصرت غنی» وزیر مشاور سابق در امور حمل و نقل انگلیس، مسئول انضباطی پارلمان به وی گفته بود این واقعیت که وی یک وزیر مسلمان است موجب نارضایتی و ناخرسندی همکارانش شده است.
کد خبر: ۲۶۵۸۵۲
۱۴:۵۳ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، «نصرت غنی» وزیر مشاور سابق در امور حمل و نقل انگلیس و نماینده فعلی حزب محافظه کار در پارلمان انگلیس گفت: به علت باور‌ها و اعتقادات اسلامی ام، در سال ۲۰۲۰ از مقامم در وزارت حمل و نقل برکنار شدم.

نصرت غنی ۴۹ ساله و پاکستانی الاصل در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز، گفت: در فوریه سال ۲۰۲۰ و در جریان تغییرات جزئی در کابینه دولت محافظه کار بوریس جانسون (نخست وزیر انگلیس) از مسئولیتم در وزارت حمل و نقل برکنار شدم.

وی افزود: مسئول امور انضباطی در پارلمان انگلیس در آن زمان به من گفته بود، مساله مسلمان بودنم به عنوان یک مساله در جلسه‌ای که در هیئت دولت برگزار شده بود، مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته نصرت غنی، مسئول انضباطی پارلمان به وی گفته بود این واقعیت که وی یک وزیر مسلمان است موجب نارضایتی و ناخرسندی همکارانش شده است. غنی تاکید کرد از طرح این موضوع احساس اهانت کردم.

دفتر نخست وزیری انگلیس هنوز در این باره پاسخی نداده است، اما مارک پنسر از مسئولان ارشد (کمیته) انضباطی حزب محافظه کار گفت: وی شخص مورد نظر در اظهارات نصرت غنی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: