۰

بیش از ۱۰۰ هیئت مذهبی از ۱۲ کشور جهان در قم

به منظور شبکه سازی و جهانی سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های هیئت‌های مذهبی بیش از ۱۰۰ هیئت مذهبی از ۱۲ کشورجهان به دعوت کمیته فرهنگی اربعین گرد هم آمدند.
کد خبر: ۲۶۵۷۴۷
۱۱:۰۸ - ۳۰ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، به دعوت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و مؤسسه هیئت آنلاین و مشارکت مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی گردهمایی بیش از یکصد هیئت مذهبی فعال خارجی‌های مقیم در بعثه مقام معظم رهبری در قم گردهم آمدند تا راه‌های شبکه سازی در سطح ملی و بین المللی را بررسی قرار دهند.

در این گردهمایی که شامگاه روز چهارشنبه با حضور مسئولان و نمایندگان هیئت‌هایی از هندوستان، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، ترکیه، آرژانتین، جمهوری آذربایجان، روسیه، تاجیکستان، نیجریه، و تایلند و با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی‌فقیه در این نشست با استناد به روایاتی از ائمه علیهم السلام توجه و جلب قلوب به اهل بیت را از الطاف الهی و اراده حق و اولین وظیفه قدرشناسی از این موهبت الهی دانست و بیان داشت: برای موفقیت در این مسیر لازم است برنامه ریزی، تدبیر و عقلانیت و هم افزا و همگرا و متحد کار کنیم. و الا تلاش‌ها بی ثمر خواهند بود.

در ادامه، ادامه، حجت الاسلام والمسلمین احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با خیرمقدم به شرکت کنندگان هیئت‌ها را قرارگاه فرهنگی و تریبون رسای آموزه‌های مکتب اهل بیت علیهم السلام دانست و به دلیل ویژگی مردمی و همراه با عشق و علایق درونی و گستردگی آن می‌تواند به یک شبکه پایدار و مؤثر و پاک جهانی برای جهانی کردن پیام‌ها و ارزش‌ها و معارف حسینی در جهان تبدیل شود.

وی هدف از این گردهمایی را که اهتمام نهادهای مختلف و مسئولان هیئت‌ها و علما و روحانیون برگزار شده را ایجاد هم افزایی و تبادل اطلاعات و ارائه خدمات با استفاده از فناوری‌های نوین به هیئت‌ها و استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها در مراسمی همانند اربعی دانست.

در ادامه مهندس جوانبخت مدیر عامل هیئت آنلاین با توجه به اهمیت فضای مجازی و ضرورت بهره گیری از این فرصت و بویژه در شرایطی که تهدیدات محیطی همانند کرونا می‌رفت هیئت‌ها را تعطیل کند طراحی و فعال شد. وی با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به هیئت‌ها گفت بیش از ۲۳۰۰ هیئت با ۲۸ میلیون نفر کاربر اقدام شایسته ای بود که از سوی جمعی از جوانان هیئتی با طراحی و فعال سازی این پلت فرم انجام گرفت. جوانبخت تصمیم به ارائه خدمات و ایجاد بستر پخش برای هیئت‌های خارجی اقدام جدیدی است که ان شاءالله در اختیار هیئت‌های خارجی قرار خواهد گرفت.

وی، فعالیت گسترده در حوزه اربعین با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و نیز در حوزه قرآنی، معارف و دروس حوزوی، استقبال مخاطبان از این خدمات را نشانه نیاز جامعه بر شمرد.

جوانبخت گفت تولید محتوا بر عهده هیئت هاست ما در اطلاع رسانی و ارائه ترافیک رایگان در داخل کشور و درگاه پخش برای داخل و خارج کشور به صورت رایگان و آرشیو محتواها در خدمت هیئت‌ها خواهیم بود. در ادامه حجت الاسلام والمسلمین آل ایوب مدیرکل فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام به بیان دغدغه‌ها و نیازها و اولویت‌های هیئت‌های اتباع و خارجی‌های مقیم پرداخت

در پایان این نشست جمعی از مسئولان هیئت‌ها و شرکت کنندگان به طرح دیدگاه‌ها و نظرات و سوالات خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: