۰

نتایج سفر امیر خان متقی به تهران از زبان طالبان

طالبان از نتایج سفر هیأت رسمی این گروه به ایران ابراز خرسندی نموده، آن را گام مهمی در جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی و امنیتی می‌دانند و بر تداوم آن تأکید دارند.یکی از سخنگویان طالبان تصریح می‌کند که رهبران آنها از نتایج سفر هیأت امارت اسلامی به جمهوری اسلامی ایران خرسند هستند.
کد خبر: ۲۶۵۶۱۱
۰۹:۵۳ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، طالبان از نتایج سفر هیأت رسمی این گروه به ایران ابراز خرسندی نموده، آن را گام مهمی در جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی و امنیتی می‌دانند و بر تداوم آن تأکید دارند.یکی از سخنگویان طالبان تصریح می‌کند که رهبران آنها از نتایج سفر هیأت امارت اسلامی به جمهوری اسلامی ایران خرسند هستند.

این سفر به تاریخ ۱۸ دی سال جاری به رهبری امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان، صورت گرفته بود. بلال کریمی، یکی از سخنگویان گروه طالبان، بیان می‌دارد که در سفر هیأت این گروه به تهران، روی موضوعاتی چون گسترش همکاری‌های امنیتی و اقتصادی با طرف ایرانی مباحث مفصلی صورت گرفته و ابراز امیدواری می‌کند که این مذاکرات ادامه یابد.

وی می‌تصریح می‌کند: «یک سفر بسیار مهم و پردستاورد بود. ایران یک کشور مهم در منطقه و یکی از مهمترین همسایه های ماست.» رهبری گروه طالبان خواهان گسترش روابط با ایران است.

سخنگوی طالبان می‌افزاید: افغانستان با ایران مرز مشترک طولانی، اشتراکات مذهبی و فرهنگی فراوان دارد و نیاز است تا روابط دوکشور حسنه و به دور از تنش‌های سیاسی و امنیتی باشد.کریمی در پاسخ به این پرسش که برای بهبود روابط و حل مشکلات موجود با برخی از کشورهای همسایه چه برنامه‌ای دارند، خاطرنشان می‌سازد که دیدگاه این گروه برای حل اختلافات و مشکلات موجود «دیالوگ» و «مذاکره» است: «ما از مجاری دیپلماتیک با تمام کشورهای همسایه مداوم در ارتباط هستیم و اگر مشکلی هم بوجود بیاید، آن را از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل خواهیم کرد.»

وی می‌افزاید که هم اکنون ایران میزبان چند میلیون مهاجر افغانستانی است که این خود حسن نیت و همکاری ملت ایران با افغانستان را نشان می دهد. کریمی گفت: «ما با ایران ارزش ها و اشتراکات فروانی داریم. کشور ایران میزبان چند میلیون هموطن ماست.»

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: