۰

سومین زلزله قوی در جزایر ایرانی خلیج فارس

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۷:۵۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه صبح روز یکشنبه جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر را برای سومین بار در ۱۶ ساعت اخیر لرزاند.
کد خبر: ۲۶۵۴۹۰
۰۹:۵۵ - ۲۶ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۷:۵۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه صبح روز یکشنبه جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر را برای سومین بار در ۱۶ ساعت اخیر لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زمین لرزه در موقعیت طول جغرافیایی ۵۰.۱۹۲ طول و عرض ۲۹.۱۴۱ جغرافیایی در عمق ۲۱ کیلومتری زمین رخ داد.

کانون این زمین لرزه در فاصله‌ ۱۶ کیلومتری جزیره خارگ در بستر خلیج فارس، ۵۷کیلومتری بندر ریگ و ۵۸ کیلومتری گناوه گزارش شده است.

همچنین زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۶:۱۹ دقیقه و ۱۹ثانیه امروز جزیره خارگ لرزاند.

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری ساعت ۱۵:۵۵ دقیقه و ۲۲ ثانیه روز شنبه نیز زلزله ۴.۳ ریشتری جزیره خارگ را لرزانده بود.

صالح رحیمی فرماندار بوشهر گفت: براساس پیگیری های صورت گرفته از جزیره خارگ گزارشی مبنی بر خسارت ناشی از این زلزله ها در این مناطق دریافت نشده‌ است.

وی بیان کرد: هم اینک همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران این شهرستان در حال آماده باش هستند و آمادگی لازم برای خدمات رسانی احتمالی ناشی از زلزله وجود دارد.

جزیره خارگ با ۲۰ هزار نفر جمعیت بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله ۵۷ کیلومتری شمالی غرب بوشهر در آب های خلیج فارس واقع است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: