۰

مردم درباره اعلام ۵ میلیون تومانی خط فقر چه می‌گویند؟

ما دیگر فقیر نیستیم اگر درآمد ماهانه ۵ میلیون داشته باشیم؟ آنطور که داریوش حمزه‌ای معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک برنامه تلویزیونی گفته: میانگین خط فقر در کشور برای خانواده ۴ نفره حدود ۴ میلیون تومان و برای شهر تهران کمی بیشتر و نزدیک به ۵ میلیون است.
کد خبر: ۲۶۵۴۸۹
۰۹:۵۲ - ۲۶ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مردم درباره اعلام خط فقر ۵ میلیونی چه می گویند؟ آیا نظر آنها هم به نظر معاون وزارت رفاه نزدیک است یا افکار عمومی راه دیگری می رود و افکار مسولان مسیر دیگری را طی می کند؟ نظرخواهی خبرآنلاین درباره واقع بینانه بودن خط فقر ۵ میلیونی اعلامی از سوی این مقام دولتی، بازخوردهای زیادی داشت که بخشی از نظرات کاربران در پی می آید:

یکی از مخاطبان عدد و رقم داده و نوشته: صفر درصد.زیر دوازده میلیون یعنی فقرمطلق.

یکی دیگر از مخاطبان، سفره دلش را باز کرده و از فقر نالیده و نوشته: بنده در محله جنت آباد (محله کاملا معمولی) برای خانه ۶۰ متی ماهی ۴ میلیون اجاره میدم پول پیش بماند. ماهی حدود ۹۰۰ بیمه تامین اجتماعی میدم. هزینه میانگین روزانه هم هر کاری میکنم کمتر از بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومن نمیشه آقا نمیشه!! البته همونطور که جناب معاون هم فرمودن با ۵ تومن از عهده همه این مخارج به راحتی برمیام!

مخاطب دیگری به حمزه ای انتقاد کرده که: ما خانواده میشناسم کارمند است با اضافه کاری پنجشنبه نهایت حقوق شش و سیصد است مستأجر نیست چهار نفره با کلاس بچه ها مالیات..و غیره حقوق بخر نمیر داره شاید آخر ماه نهایت دویست تومان براش بمونه این آقا چطوری کارگر که حدوداً دو تومان کمتر میگیره اجاره..و غیره را زیر خط فقر نمیدونه؟؟ خداوندا شفا اش بده تا درد این ملت بیگناه را بفهمد.

برخی کاربران البته موضوع را به طنازی همیشه ایرانیان سپرده و لطیفه نوشته اند. یکی از کاربران با لحن طنز نوشته: دوروز دیگه میگن ۵میلیون لاکچریه، برید فرق زندگی مارو باخودتون ببینید، شما تو ناز و نعمت و مرفه و اشرافی ما با سیلی صورتمونو سرخ میکنیم، حتی نون خالی هم بخوایم بخوریم که از بقیه خرج و. مخارج زندیگی بربیایم بازم از پس زندگی برنمیایم.

حمید هم طعنه زده که: ایشان خط مرگ را با خط فقر اشتباه گرفتن .واین در دولت مردان یک امر طبیعی است .

کاربری بی‌نام هم پیشنهاد منصفانه ای داده، حیف که خودش را معرفی نکرده ولی نوشته: من حاضرم حقوق خودم رو با حقوق ایشون تا پایان سال جاری عوض کنم ببینم می تونه زندگی کنه یا نه.

غریبه هم گفته: سلام، آقای معاون را یکی از خواب بیدارش کنه.

البته همه کاربران اینقدر با آرامش با سخنان آقای حمزه ای روبرو نشده اند. احمد با لحنی کاملا عصبی نوشته: این شبیه به نظر نیست بیشتر یه توهمه از طرف کسانی که بین مردم نیستند و مشکلات مردم رو نمیدونن وقتی خودشون حقوق نجومی میگیرن ولی خداییش ساقی این آقا خیلی کارش درسته.

کاربر دیگری نوشته: با این توصیف اگه نون خشک بخوری و لنگ بپوشی، شاید بتونی دووم بیاری.

و کاربر دیگری حرفش را تکمیل کرده: نفسشون از جای گرم در میاد. لابد اجاره نمی دن و به جای غذا هم فتوسنتز می کنن اونائی که از این نسخه ها برای این ملت بدبخت می پیچن. کارمون به کجا کشیده. توی مملکتی که پره از معادن و منابع و زمین. فایده هم نداره. گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست/ آنچه البته به جائی نرسد فریاد است.

کلمات پایانی مخاطبی که می گوید بازنشسته است و خود را محمدرضا حق ستان معرفی کرده گویای نظر غالب کاربران است: اینجانب حقوق یک ماه بازنشستگی را به هرشخصی که ۵ میلیون تومان را واقع‌بینانه می‌داند پرداخت میکنم تامتوجه خط فقر نه خط فلاکت ما بازنشستگان باشد شرایط پرداخت اجاره خانه قبوض یک وعده غذا ضمنا هزینه پذایرایی از فرزندان و نوه بماند مسئولین محترم تو را به خدا زخم های شما برما خیلی کاری هستند شاید سکوت شما بهتر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: