۰

گزارش دیدبان حقوق بشر در خصوص استمرار نقض حقوق بشر توسط آل خلیفه

دیدبان حقوق بشر در گزارش سالانه جهانی خود برای سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد: با استمرار نقض حقوق بشر و فقدان آزادی‌ها،هیچ بهبودی در سابقه حقوق بشر در بحرین دیده نمی شود.
کد خبر: ۲۶۵۴۸۷
۰۹:۱۷ - ۲۶ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان دیدبان حقوق بشر با انتشار گزارش سالانه جهانی خود، نوشت: مقامات بحرین از فعالیت همه رسانه های مستقل در این کشور جلوگیری کردند و همه گروه های گروه های مخالف را منحل کرده اند. مسئولین نیز درباره شکنجه و بدرفتاری ها بازخواستی نکردند. سازو کارهای نظاری مستقل از دولت نیست.

در این گزارش آمده است: سه نفر از بازداشت شدگان در زندان بحرین در سال 2021 میلادی به دلیل بی توجهی پزشکی فوت کردند. زیرا شرایط بهداشتی و نظافتی در زندان های بحرین همچنان بسیار خطرناک است. این مسئله منجر به شیوع گسترده ویروس کرونا شده است.

دیدبان حقوق بشر تاکید کرد: مقامات آل خلیفه از روش های سرکوب و خشونت علیه بازداشت شدگان هنگام متفرق کردن تحصن مسالمت آمیز در زندان مرکزی جَو استفاده می کنند، همچنین پس از درخواست آزادی نزدیکانش از زندان، مقامات این کشور این افراد را برای بازجویی فراخواندند و بازداشت کردند.

براساس این گزارش، پس از پایان تعلیق مجازات اعدام در سال 2016 میلادی، آل خلیفه شش نفر را اعدام کرد که آخرین آن در سال 2019 میلادی رخ داد. برهمین اساس، 26 نفر در انتظار حکم اعدام هستند وهمه بازداشت شدگان با خطر قریب الوقوع اعدام مواجه هستند.

در این گزارش آمده است: بحرین جلوگیری از ورود ناظران مستقل حقوق بشر و سازوکارهای ویژه سازمان ملل متحد از جمله گزارشگر ویژه شکنجه را ادامه می دهد. بحرین دو درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مدافعان حقوق بشر را که در سال 2012 میلادی و 2015 میلادی ارسال شده بود، نادیده گرفت. همچنین نسبت به درخواست های بازدید در سال های اخیر از سوی گزارشگران سازمان های ویژه بین المللی مربوط به شکنجه، آزادی بیان و آزادی تجمع بی توجه بوده است.

این سازمان با اشاره به گزارش های منتشر شده از سازمان های بین المللی اعلام کرد: بحرین مشتری نرم افزار جاسوسی پگاسوس وابسته به گروه صهیونیستی «NSO» است. همچنین سیستم تلفن 9 نفر را فعالان این کشور را هک شده است.

براساس این گزارش، 13 مخالف برجسته از جمله «عبدالهادی الخواجه»، «حسن مشیمع»، «عبدالجلیل السنکیس» از زمان دستگیری خود در سال 2011 میلادی، به دلیل نقش شان در برپایی تظاهرات های دموکراسی خواهانه همچنان در زندان به سرمی برند.

در این گزارش آمده است: حقوق کودکان نیز وجود ندارد، زیرا پلیس کودکانی را که اوایل فوریه 2021 میلادی به دلیل شرکت در اعتراض ها بازداشت کرده است، مورد ضرب و شتم قرار دادخ است، همچنین آنها به تجاوز و شوک الکتریکی تهدید کرده است. بحرین توصیه کمیته حقوق کودک سازمان ملل برای سال 2019 میلادی در خصوص اعمال ممنوعیت صریح از استفاده از تنبیه بدنی را اجرا نکرد.

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد: هنوز نزدیک به 300 نفر وجود دارند که مقامات آل خلیفه در سال های اخیر تابعیت آنها را لغو کرده است و بیشتر آنها را بی تابعیت کرده است.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: