۰

بخشش درآمد مالیاتی دولت انگلیس به آل خلیفه

اعضای پارلمان انگلیس به اقدام دولت این کشور در کمک مالی از محل درآمد مالیاتی به وزارت کشور و نهادهایی وابسته به رژیم آل خلیفه اعتراض کردند که طی 10 سال گذشته از آغاز انقلاب مردمی این کشور مرتکب نقض فاحش حقوق بشر شدند.
کد خبر: ۲۶۵۴۰۹
۱۱:۰۵ - ۲۳ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اعضای پارلمان انگلیس به اقدام دولت این کشور در کمک مالی از محل درآمد مالیاتی به وزارت کشور و نهادهایی وابسته به رژیم آل خلیفه اعتراض کردند که طی 10 سال گذشته از آغاز انقلاب مردمی این کشور مرتکب نقض فاحش حقوق بشر شدند.

دولت انگلیس به دلیل افشای حمایت مالی آن از رژیم بحرین که به نقض فاحش حقوق بشر علیه شهروندان خود متهم است از سوی سیاستمداران و اعضای پارلمان تحت فشار قرار گرفت.

به نوشته القدس العربی، همزمان جمعی از سیاستمداران انگلیس حکومت بحرین را به تلاش برای موجه کردن چهره خود متهم کردند و گفتند، مقامات آل خلیفه در حالی که همچنان در جنگ یمن مشارکت دارند، خود را خواهان صلح نشان می‌دهند.

میدل ایست آی نیز گزارش داد، نمایندگانی از پارلمان انگلیس دولت این کشور را متهم کردند که از طریق پولی که از مالیات دهندگان بریتانیایی می‌گیرد، از فعالیت‌ها و صندوق‌های وابسته به نظام بحرین که به نقض فاحش حقوق بشر متهم است، حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان پارلمان انگلیس نسبت به حمایت‌های کشورشان از رژیم آل خلیفه نگران هستند و از همین رو جلسه‌ای را در پارلمان درباره زندانیان سیاسی در این کشور عربی حاشیه خلیج فارس برگزار کردند.

میدل ایست آی آورده است که دولت انگلیس با درآمدی که از مالیات دهندگان به دست می ‌آورد از وزارت کشور بحرین و نهادهای مسئول نظارت بر زندانیان سیاسی در بحرین حمایت می‌کند.

به نوشته این پایگاه خبری، برندان اوهارا عضو حزب ملی اسکاتلند این موضوع را در پارلمان انگلیس طرح کرده است آن هم پس از گذشت یک دهه از آغاز حمایت‌های مالی انگلیس از بحرین و با وجود اینکه گزارش‌ها حاکی از وجود ده‌ها زندانی سیاسی در بحرین است که فقط به دلیل حضور در جنبش حامی دموکراسی در بحرین در پشت میله‌های زندان به سر می‌برند.

در این گزارش آمده است: انگلیس دیرزمانی است که چشم خود را بر نقض گسترده حقوق بشر در بحرین بسته و در عین حال میلیون‌ها پوند از پول مالیات‌دهندگان انگلیسی را به این کشور خلیج (فارس) ارسال می‌کند به امید اینکه در این کشور اصلاحات ایجاد شود.

سیاستمداران انگلیسی می‌گویند چگونه است که حکومت بحرین هیچ شاهد واقعی از ایجاد اصلاحات در کشورش نشان نمی‌دهد و با گذشت بیش از یک دهه از قیام بهار عربی، زندان‌های بحرین هنوز مملو از زندانیان سیاسی است که بسیاری از آنها شکنجه شدند و برخی در انتظار اعدام هستند.

بر اساس این گزارش اعتصاب غذای علی مشیمع فرزند حسن مشیمع از مخالفان برجسته بحرینی در رژیم ال خلیفه برای درخواست آزادی پدرش خود انگیزه ای برای آزادی پدرش است.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: