۰

نخست‌وزیر سابق بریتانیا خواستار کمک به مردم افغانستان شد

گوردون براون؛ نخست‌وزیر پیشین می‌گوید، مردم افغانستان از گرسنگی می‌میرند و پشت‌کردن به آنها از نظر اخلاقی اشتباه است. او از کشورهای غربی خواسته است که راهی را برای کمک پیدا کنند.
کد خبر: ۲۶۵۴۰۳
۱۰:۱۷ - ۲۳ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، گوردون براون؛ نخست‌وزیر پیشین می‌گوید، مردم افغانستان از گرسنگی می‌میرند و پشت‌کردن به آنها از نظر اخلاقی اشتباه است. او از کشورهای غربی خواسته است که راهی را برای کمک پیدا کنند.

براون در یادداشتی که روز گذشته (چهارشنبه، ۲۲ جدی) در روزنامه گاردین منتشر شده، گفته است که امروز مردم افغانستان‌ محکوم به فقر یا تهی‌دستی هستند.

آقای براون تأکید کرده است که کشورهای غربی باید راهی را پیدا کنند تا اطمینان حاصل شود که پول وارد افغانستان می‌شود و بانک‌ها می‌توانند معاش آموزگاران و کارکنان صحی را پرداخت کنند.

نخست‌وزیر پیشین بریتانیا نوشته است که هیچ چیز نباید از محکومیت سرکوب طالبان، نقض حقوق‌بشر و کشتارهای فراقانونی این گروه کم‌کند.

او افزوده است که به شرط تغییر قابل‌ملاحظه در موضع طالبان، به عنوان مثال در مورد حقوق زنان و دختران برخی از تحریم‌های اقتصادی کاهش یابد. براون گفته است که «اگر کشتار متوقف شود و دولت فراگیرتری وجود داشته باشد، کمک‌های توسعه‌ای می‌تواند آغاز شود».

نخست‌وزیر پیشین بریتانیا پیشنهاد کرده است که یک کنفرانس با حمایت از سازمان ملل درباره‌ی کمک به افغانستان برگزار شود. او گفته است که در این زمینه به وزیر خارجه‌ی بریتانیا و رییس اتحادیه اروپا نامه نوشته است.

او تأکید کرده است که پشت‌کردن به مردم افغانستان شرمی خواهد بود که جهان آزاد تا ابد با خود خواهد داشت.

پس از خروج امریکا و متحدان غربی‌اش که منجر به برگشت دوباره طالبان در افغانستان شد، فقر و گرسنگی فراگیر شده است. در حال حاضر به گفته‌ی نهادهای امدادرسان، بیش از نیمی از جمعیت کشور غذای کافی برای خوردن ندارند.

سازمان ملل متحد برای کمک به مردم افغانستان در سال جاری میلادی پنج میلیارد دالر فراخوان داده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: