۰

بازداشت سه خبرنگار به دلیل پوشش اعتراضات پنجشیر توسط طالبان

کمیته حفاظت از خبرنگاران از طالبان خواستهاست که سه خبرنگار افغان که از چند روز به این‌سو در بازداشت قرار دارند را به صورت فوری و بدون قید و شرط آزاد کند. گفته می‌شود این سه خبرنگار، جریان اعتراضات مردم پنجشیر را پوشش داده‌بودند؛ اعتراضاتی که در پی کشته‌شدن یک جوان غیرنظامی برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۵۳۷۳
۱۳:۲۶ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، کمیته حفاظت از خبرنگاران از طالبان خواستهاست که سه خبرنگار افغان که از چند روز به این‌سو در بازداشت قرار دارند را به صورت فوری و بدون قید و شرط آزاد کند. گفته می‌شود این سه خبرنگار، جریان اعتراضات مردم پنجشیر را پوشش داده‌بودند؛ اعتراضاتی که در پی کشته‌شدن یک جوان غیرنظامی برگزار شد.

این کمیته که مقر اصلی آن در نیویارک امریکا است گفته که فیصل مدرس، ادریس رحیمی و میلاد عزیزی سه خبرنگار افغان که در ۶ جنوری از سوی طالبان بازداشت شده‌اند باید هرچه زودتر آزاد شوند.

به گفته این کمیته، این سه خبرنگار برای یک کانال یوتیوب کار می‌کنند و در حالی از سوی افراد طالبان بازداشت شده‌اند که در یکی از رستورانت‌های شهر نو کابل حضور داشته‌اند.

کمیته حفاظت از خبرنگاران به نقل از منابعی گفته‌است که طالبان رشاد نوری؛ یک خبرنگار بازداشتی دیگر را آزاد کرده‌اند؛ اما سه خبرنگار دیگر که همزمان با رشاد نوری بازداشت شده‌بودند، هنوز در بند طالبان قرار دارند.

این کمیته افزوده‌است که این سه خبرنگار در توقیف‌خانه «مبارزه بر ضد تروریزم» امنیت ملی طالبان به سر می‌برند و قادر به دیدار با اعضای خانواده و وکیل مدافع‌شان نیستند.

استیفن بتلر؛ هماهنگ‌کننده کمیته حفافظت از خبرنگاران، در این اعلامیه گفته‌است که توقیف فیصل مدرس، ادریس رحیمی و میلاد عزیزی نشان می‌دهد که طالبان حملات‌شان را بر ضد رسانه‌های آزاد تشدید کرده‌اند و این وضعیت قابل نگرانی است.

بتلر افزوده‌است: «مقام‌های طالبان باید بدون قید و شرط این سه ژورنالیست را رها کنند و زندانی‌کردن اعضای رسانه‌ها را متوقف کنند و از آنان به خاطر انجام وظایف شان، انتقام‌جویی نکنند.»

گفته می‌شود این سه خبرنگار، جریان اعتراضات مردم پنجشیر را پوشش داده‌بودند؛ اعتراضاتی که در پی کشته‌شدن یک جوان غیرنظامی برگزار شد.

کمیته حفاظت از خبرنگاران به نقل از منابع آگاه گفته‌است که این سه خبرنگار به دلیل پوشش‌دادن اعتراضات مردم پنجشیر بازداشت شده‌اند.

این در حالی ‌است که پیش از این نیز چندین مورد تهدید، لت‌و‌کوب و بازداشت خبرنگاران از سوی طالبان گزارش شده‌است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: