۰

انجام ۷۳۵ عملیات تروریستی در قاره آفریقا در سال ۲۰۲۱

دیده‌بان الازهر برای مقابله با افراط‌گرایی از انجام ۷۳۵ عملیات تروریستی در قاره آفریقا و گسترش هرج‌ومرج و بی‌ثباتی در این قاره خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۳۵۵
۱۰:۴۷ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، انجام عملیات‌های تروریستی در سال ۲۰۲۱ در قاره آفریقا نسبت به سال قبل از آن افزایش چشمگیری یافته است.

در سال گذشته میلادی آفریقا شاهد انجام ۷۳۵ عملیات تروریستی بوده که این عملیات‌ها شامل حملات تروریستی، عملیات انتحاری و ترور بوده است.

دیده‌بان الازهر وضعیت امنیتی آفریقا در سال ۲۰۲۱ را بسیار نامناسب ارزیابی کرده و تصریح کرده است: این قاره با چالش‌های امنیتی بسیاری مواجه است. این چالش‌ها در کنار آسیب‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا منجر به گسترش هرج‌ومرج و بی‌ثباتی کشورهای آفریقایی شده است.

بنا به گزارش دیده‌بان الازهر، برای مقابله با افراط‌گرایی، در سال گذشته میلادی الشباب فعال‌ترین سازمان تروریستی از نظر تعداد عملیات در این قاره بوده است، در حالی که خون‌بارترین حملات را گروه بوکوحرام در نیجریه انجام داده است.

در ادامه گزارش تصریح شده است: افزایش عملیات تروریستی در آفریقا در درجه نخست به دلیل تداوم فعالیت عناصر و اعضای سازمان تروریستی داعش در این قاره بوده است.

همچنین در این گزارش تأکید شده است: وضعیت وخیم امنیتی در سومالی به شدت بر رشد فعالیت جنبش الشباب تأثیر گذاشته که توسط القاعده حمایت می‌شود، این جنبش درصدد است تا نفوذ فکری، اعتقادی و حتی سیاسی خود را گسترش داده و کنترل سومالی را به دست بگیرد.

دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی در راستای افزایش آگاهی بخشی در قاره آفریقا برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های سنی گوناگون به ویژه جوانان برگزار کرده که هدف از این برنامه‌ها، ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر همزیستی، صلح و امنیت جمعی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: