۰

آیت‌الله سیستانی با هیئتی از کتابخانه آیت‌الله حکیم دیدار کرد

آیت‌الله سیستانی در دیدار با هیئتی از کتابخانه آیت‌الله حکیم نجف اشرف گفت: کتابخانه آیت‌الله حکیم حکایت از اهتمام به علم، علما و نویسندگان دارد.
کد خبر: ۲۶۵۳۵۱
۱۰:۲۱ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، هیئتی از کتابخانه عمومی آیت‌الله سیدمحسن حکیم(ره) نجف اشرف به ریاست سید جواد الحکیم به دیدار آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان رفتند.

آیت‌الله سیستانی در این دیدار ضمن تقدیر از مسئولان کتابخانه آیت‌الله حکیم، این کتابخانه را از مفاخر آیت‌الله محسن حکیم و از آثار برجسته او خوانده و گفتند: از شما بابت مدیریت خردمندانه این کتابخانه طی این سال‌ها و از دست اندرکاران و خدمتگزاران آن تشکر می‌کنم.

معظم له افزودند: کتابخانه آیت‌الله حکیم حکایت از اهتمام او به علم، علما و نویسندگان دارد و همان طور که می‌دانید، حکومت (رژیم معدوم صدام حسین) تصمیم داشت این کتابخانه را از جایی که هست، جمع کند(از بین ببرد)؛ اما رحمت الهی شامل حال کتابخانه شده و حکومت وقت از این تصمیم منصرف شد.

آیت‌الله سیستانی اظهار داشتند: من به نجف اشرف و هر آنچه که در آن است از کتابخانه‌ها، مدارس، علما و بزرگان آن، توجه ویژه‌ای دارم، یک کتابخانه‌ای هم به نام کاشف الغطاء دایر شده که ساختمان آن قبلا یک حجره کوچک بود؛ اما حالا بزرگ شده است.

ایشان تصریح کردند که اجانب و بیگانگان به عراق از سه منظر می‌نگرند؛ نخست اینکه مرکز حوزه علمیه در عراق واقع است، دوم اینکه زائران از مناطق مختلف برای زیارت عتبات عالیات و به خصوص در نجف و کربلا به این کشور می‌آیند و سومین مورد اینکه فتوای جهاد(علیه داعش) از عراق صادر شد.

آیت‌الله العظمی سیستانی در پایان برای هیئت مذکور دعا و از آنها تجلیل کرد.

سید جواد حکیم رئیس کتابخانه آیت الله حکیم هم در این دیدار درباره آسیب‌هایی که به کتابخانه مذکور در سال ۱۹۹۱ با غارت و سرقت برخی از نسخه‌های خطی آن وارد شد، اشاره کرد و اینکه چگونه شیخ شریف کاشف الغطاء همه این نسخه‌ها را نجات داد و تعداد نسخه‌های خطی این کتابخانه را با خریدن چند نسخه بیشتر کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: