۰

قانون حذف حجاب در یک باشگاه تیراندازی ایالت میزوری

مسئولان میدان تیراندازی در حومه شهر کانزاس در ایالت میزوری آمریکا به یک زن مسلمان به دلیل محجبه بودن اجازه ورود به زمین را ندادند و گفتند که وی با حجاب اسلامی نمی تواند در تمرین تیراندازی حضور پیدا کند.
کد خبر: ۲۶۵۲۷۰
۱۵:۳۵ - ۲۰ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یک سازمان حقوق مدنی مسلمانان با طرح شکایتی در دادگاه فدرال اعلام کرد که مسئولان فروشگاه اسلحه گرم و میدان تیراندازی در حومه شهر کانزاس در ایالت میزوری آمریکا به یک زن مسلمان به دلیل محجبه بودن اجازه ورود به زمین را ندادند و گفتند که او با حجاب اسلامی نمی تواند در تمرین تیراندازی حضور پیدا کند.

بر اساس خبر سایت سی بی سی نیوز (CBC News)، شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR) و شرکت حقوقی بالدوین و رنون (Baldwin & Vernon) در شهر ایندیپندنس ایلات میزوری اعلام کردند میدان تیراندازی فرانتیر جاستیس (Frontier Justice) قوانین پوشیدن لباس را به شیوه ای تبعیض آمیز اجرا می کند که به طور نامناسبی زنان مسلمان را تحت تاثیر قرار است.

خانم «رانا برکات» و همسرش در تاریخ یکم ژانویه سال 2020 به میدان تیراندازی فرانتیر جاستیس رفتند تا به تمرین تیراندازی بپردازند اما مسئولان میدان تیراندازی به برکات اجازه ورود ندادند و به وی اعلام کردند فقط در صورت برداشتن حجاب می تواند از میدان تیراندازی استفاده کند.

کارمندان فرانتیر جاستیس در بیانیه ای که در فیس بوک منتشر کردند ادعا کردند که قانون لباس فرم که از سال 2015 اعمال می شود علاوه بر این که تبعیض آمیز نیست برای محافظت از مردم در برابر ترکش فلزاتی که به اطراف پرتاب می شوند، محافظت ایجاد می کند.

طبق دادخواست، این زوج به مدیران باشگاه اعلام کرده بودند که بارها بدون هیچ مشکل و با رعایت حجاب اسلامی از میدان های تیراندازی دیگر استفاده کرده اند این در حالی بود که زنانی که در میدان های تیراندازی دیگر حضور داشتند، از لباس ها و پیراهن هایی با آستین بلند استفاده می کردند که حتی گردنشان را برای محافظت از ترکش های احتمالی پوشانده بودند. با این وجود مدیران باشگاه به خانم برکات گفتند که هر باشگاهی، قانون خود را دارد و با پرخاشگری و سرو صدا، باعث شدند زوج مسلمان آنجا را ترک کنند.

در دادخواستی که به دادگاه ارائه شده، آمده است: سیاست باشگاه فرانتیر جاستیس قوانین متمایزی نسبت به باشگاه های دیگر دارد تا مسلمانان محجبه را از خود دور کند.

«موسی البایومی» رییس هیئت مدیره شورای روابط آمریکایی-اسلامی کانزاس در بیانیه ای تصریح کرد: "اینکه برای ممانعت از حضور یک زن محجبه، مسئله امنیتی برجسته می شود صرفا بهانه بدی در تلاش برای توجیه الگوی رفتار تبعیض آمیز با زنان مسلمان است".

CAIR از وزارت دادگستری ایالات متحده خواست تا در مورد تمرینات در باشگاه فرانتیر جاستیس تحقیق به عمل آورد. دادخواست مطرح شده از دادگاه فدرال می خواهد تا سیاست های اعمال شده از سوی باشگاه فرانتیر جاستیس که نقض قانون حقوق مدنی سال 1964 است را مورد بررسی و تحقیقات عمیق تری انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: