۰

پایان طلاکاری و میناکاری ضریح حرم حضرت زینب(ع)

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از پایان طلاکاری و میناکاری قطعات فلزی ضریح حرم حضرت زینب(ع) و آمادگی برای نصب قطعات تکمیل شده خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۲۵۵
۱۱:۲۴ - ۲۰ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، بخش ضریح سازی در آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) اعلام کرد: این بخش برای نصب قسمت های فلزی بالای پنجره حرم حضرت زینب(علیهم اسلام) آماده می شود تا پس از پایان طلا کاری و میناکاری برخی از قسمت براساس برنامه طراحی شده انجام شود.

ناظم الغرابی، رئیس این بخش افزود: قسمت های پایان یافته شامل کتیبه های قرآنی و شعر و کتیبه حاشیه تزئینی که این دو قسمت را جدا می کند، است. کار طلا کاری با استفاده از یک مکانیسم مدرن و پیشرفته که موفقیت و کارایی آن در تعدادی از ضریح های ساخته شده اثبات شده است.

الغرابی افزود: پس از پایان طلاکاری، نصب این قطعات باتوجه به محل قرارگیری هریک از آنها بر روی سازه چوبی آغاز می شود تا در پایان از میزان مطابقت سایز و طراح اطمینان حاصل شود.

وی ادامه داد:طلاکاری (24 عیار با درجه خلوص 99.9) شامل حاشیه تزئینی، کتبه مشخص شده برای زیارت استو اما میناکاری شامل زمینه کتیبه های شعر و قرآن است و خطوط آن با آب طلا نوشته شده است.

درحال حاضر همه قسمت های ضریح اعم از ساخت قطعات فلزی یا چوبی روبه اتمام استو کار بدون توقف انجام می شود تا این شاهکار هنری به پایان برسد.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: