۰

وخامت وضعیت جسمی دکتر السنکیس در پی اعتصاب

موسسه حقوقی و دموکراسی بحرین در صد و هشتاد و دومین روز اعتصاب دکتر عبدالجلیل السنکیس اعلام کرد: دکتر السنکیس از سردرد شدید، لرزش و ضعف سیستم ایمنی بدن رنج می برد.
کد خبر: ۲۶۵۱۷۸
۰۸:۳۱ - ۱۹ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، موسسه حقوقی و دموکراسی بحرین ( BIRD) در صد و هشتاد و دومین روز اعتصاب دکتر عبدالجلیل السنکیس با انتشار بیانیه ای نسبت به آسیب جدی احتمالی به سلامتی وی هشدار داد.

احمد الوداعی، مدیر این موسسه گفت: وضعیت جسمی السنکیس وخیم است، با وجود اینکه در یک مرکز پزشکی بازداشت است اما مورد بی توجهی پزشکی قرار گرفته است.

الوداعی در صفحه توئیتر خود نوشت: السنکیس از سردرد های متناوب شدید، مشکل پروستات، التهاب در مفصل شانه و لرزش رنج می برد.

وی افزود: بینایی او نیز تحت تاثیر قرار گرفته است و سیستم ایمنی اش به دلیل کاهش تعداد گلبول های سفید خون ضعیف شده است. با این وجود مراقبت های پزشکی لازم را دریافت نمی کند.

الوداعی ادامه داد: السنکیس در توامبر گذشته مجبور شد تا اعتصاب خود را تشدید کند، به همین دلیل در اعتراض به قطع ارتباط دیداری با خانواده اش، از پذیرفتن تغذیه وریدی و ویتامین های مکمل و داروهای خوراکی خودداری کرده است.

مدیر این موسسه با اشاره به اهمال کاری پزشکی گفت: مقامات موردنظر حتی از ارایه مسکن یا آب گرم برای کاهش دردهای وی خودداری کردند. السنکیس با ادامه اعتصابش بدون پیگیری های لازم پزشکی در وضعیت بحرانی قرار می گیرد.

السنکیس پس از مصادره تحقیقاتش که درباره ضرب المثل ها و گویش های رایج مردم بحرین در زندان تهیه کرده بود،اعتصاب خود را آغاز کرد. این تحقیقات بیش از چهار سال به طول انجامید که بدون توجیه قانونی و منطقی توقیف شد.

تحلیلگران معتقدند که آل خلیفه حتی از رژیم صهیونیستی که یک سال و نیم پیش با آن ارتباط برقرار کرده است، بدتر ظاهر شده است. صهیونیستها به اسیران فلسطینی که در مقابل آزادی اعتصاب غذا می کنند، پاسخ می دهند، اما آل خلیفه حتی از پاسخگویی برای بهبود شرایط زندان خودداری می کند. بنابراین تنش افزایش می یابد که ممکن است با وخامت اوضاع انتفاضه جدیدی شعله ور شود.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: