۰

همسرم طلاق می خواهد، چه کنم؟

همسرتان به شما گفته که می خواهد از شما جدا شود و شما را دچار سردرگمی کرده است وشما خواهان طلاق نیستید ولی نمی دانید چه اقدامی کنید. درست است از هم پاشیدگی و تنش های زندگی امری نا خوشایند در زندگی مشترک است که گاهی هر چقدر هم زن و یا شوهر تلاش می کنند نمی توانند مانع از آن شوند.
کد خبر: ۲۶۵۱۵۰
۱۰:۵۳ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

برای جلوگیری و منصرف کردن همسرتان از طلاق و جدایی، همیشه یک روزنه امیدی وجود دارد که با یک یا چند ابتکار به عمل ساده می توانید این کار را انجام دهید.

درخواست طلاق زن و راه های منصرف کردن او

همسرتان به شما گفته که می خواهد از شما جدا شود و شما را دچار سردرگمی کرده است وشما خواهان طلاق نیستید ولی نمی دانید چه اقدامی کنید. درست است از هم پاشیدگی و تنش های زندگی امری نا خوشایند در زندگی مشترک است که گاهی هر چقدر هم زن و یا شوهر تلاش می کنند نمی توانند مانع از آن شوند.

اما روش هایی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها همسرتان را از طلاق منصرف کنید. همانطور که در بخشهای قبلی توضیح داده شد هنگام حاکم شدن احساسات منفی بر روابط زوج واز بین رفتن اعتماد، علاقه و درک همدلانه، گفت و گوی آن ها به سمت مشاجره می رود و جنگ و نزاع شروع می شود، دو طرف یکدیگر را سرزنش و با لحن کلام انتقادی شرایطی ایجاد می کنند تا طرف مقابل به خاطر رفتارش، احساس گناه کند و رنجیده خاطر شود. اگر شما هنوز به همسرتان علاقه مند هستید، بسیار ارزشمند است و برای شما چند پیشنهاد داریم.

خونسردی خود را حفظ کنید

او طلاق می خواهد، اما شما نه؛ هنگامی که همسرتان از شما طلاق می خواهد و شما راضی به این امر نیستید، باید ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید زیرا قرار گرفتن در یک وضعیت فکری مناسب شرایط عادی را به زندگی شما بازمی گرداند و نجات زندگی تان را از طلاق،ممکن می سازد.

تسلیم نشوید

به عشقی که درون زندگی مشترکتان وجود داشته فکر کنید آیا این عشق ارزش جنگیدن را ندارد؟ پس تسلیم نشوید و برای پیدا کردن راهی برای حفظ زندگی، تلاش کنید، حتما موفق می شوید چون شما مطمئنا شایسته زندگی زناشویی است.

به گذشته بازگردید و علت را جستجو کنید

با مرور گذشته زندگی مشترک در خلوت، اینکه چگونه با همسرتان رفتار می کردید و نحوه ارتباط شما چگونه بود، بپردازید و به بررسی عواملی که باعث بی اعتمادی همسرتان شده است بپردازید و برای برطرف کردن و رفع سوء تفاهمات تلاش کنید.

فراموش نکنید در تخریب هر ارتباطی، هر 2 نفر سهیم هستند. با یادگیری مهارت های ارتباطی همراه با گشاده رویی، همدلی، حمایتگری، مثبت گرایی، درک شدن و درک کردن در زمان مناسب با همسرتان گفتگو کنید و به حرف ها و احساسات همسرتان همراه با صداقت، صراحت، احترام متقابل توجه کنید.

همسرخود را درک نمایید و به او ابراز علاقه کنید و از قضاوت کردن، نصیحت کردن، انتقاد کردن، دستور دادن، تحقیر و سرزنش او خودداری کنید و با ابراز احساسات خود با جملاتی که با «من» شروع شود، گفت و گو کنید.

برای همسرتان نامه بنویسید

می توانید با نوشتن نامه ای به همسرتان ، احساسات خود مانند خشم، اندوه، هراس، تأسف و محبت را ابراز کنید ، بدون اینکه بخواهید او را ناراحت کنید. با نوشتن نامه احساسات مثبت شما بیشتر از احساسات منفی می شوند.

از همسرتان بخواهید که با یکدیگر برای حل مشکلات شخصی و بهبود روابط به مشاور خانواده مراجعه کنید شاید رفتار همسرتان نیز ناشی از اعتماد به نفس پایین، خود کم بینی و بی اعتمادی به زندگی باشد و با مراجعه به مشاوره حل شود.

همسرم طلاق می خواهد، چه کنم؟

به او ثابت کنید که قصد جبران دارید

وقتی همسرتان به این ایمان برسد که شما از اشتباهات خود پشیمان هستید و تصمیم تان برای جبران جدی است در حقیقت نور امیدی برای بازگشت به زندگی مشترک خود می بیند و شاید بپذیرد با شما صحبت کند.

از یک مشاور خوب مشورت بگیرید

مطمئن باشید که فردی که تخصص و علم تایید شده ای در این زمینه دارد بهترین فردی است که می تواند شما را راهنمایی کند پس بدون تردید و تلف کردن وقت نزدی یک مشاور خوب خانواده بروید و تمام واقعیت های زندگی و رفتاری تان را به او بگویید و از راهنمایی هاش استفاده کنید.

روح زندگی را به زندگی مشترک و زناشویی خود بازگردانید

فعالیت و سرگرمی های جدیدی را جایگزین فعالیت های گذشته خود کنید و برای زندگی خود ارزش قائل باشید و این اجازه را ندهید که یکنواخت شدن رضایت زندگی شما را کم کند. یکی از شایع ترین مسئله ها در میان زوجین متعلق به ناکامی ها و رنجش هایی می باشد که در نتیجه پایمال شدن امیدها و همینطور خیانت ایجاد شده است.

تمام تلاش خود را به خرج دهید که تحت هر موقعیت و شرایطی مسئولیت کارهای اشتباه خود را بپذیرید و با هم دیگر مشکلات خود را برطرف کنید و با همکاری یکدیگر دوباره امور را در راه صحیح قرار بدهید و انجام دادن این کار به معنی این باشد که زوجین متعهد به پیشگیری کردن از طلاق شده اند.

آیا برای منصرف کردن او رابطه ی درستی برقرار می کنید؟

برقراری ارتباطی تأثیرگذار یکی از عواملی است که شما را در منصرف کردن صحیح همسرتان از طلاق و جدایی ناموفق می سازد ارتباطی نه با مجادله و تهدید، بلکه با درست صحبت کردن که او را راضی به گوش دادن به گفتگوی شما بکند.

به همسر خود چقدر احترام می گذارید؟

احترام بین زوج های موفق یک رفتار متقابل است و نمی توانید بی احترامی کردن های خود را پنهان کنید به این دلیل که این مسئله از سخنان و رفتارهای شما آشکار می شود.

در این هنگام همسرتان نسبت به شما احساس نا امیدی و شاید هم نفرت می کند و هیچ کاری درست و آنطور که شما می خواهید پیش نمی رود پس برای منصرف کردن همسرتان از طلاق و جدایی بی احترامی ها رو کامل کنار بگذارید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: