۰

تاثیر مصرف «کولین» در دوران بارداری بر میزان تمرکز کودک

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که اگر زنان باردار دو برابر مقدار توصیه شده کولین مصرف کنند، کودک شان در سن ۷ سالگی در یک مهارت چالش برانگیز که نیاز به توجه مداوم دارد، بهتر عمل می کنند.
کد خبر: ۲۶۵۱۳۸
۰۹:۲۹ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که اگر زنان باردار دو برابر مقدار توصیه شده کولین مصرف کنند، کودک شان در سن ۷ سالگی در یک مهارت چالش برانگیز که نیاز به توجه مداوم دارد، بهتر عمل می کنند.

در این مطالعه، این کودکان با کودکانی که مادرانشان مقدار توصیه شده کولین مصرف کرده بودند مقایسه شدند و نشان داده شد که مصرف توصیه شده کولین برای مادران باردار به طور کامل نیازهای مغز جنین را برآورده نمی‌کند.

«باربارا استروپ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته های ما نشان می‌دهد که افزودن کولین به رژیم استاندارد ویتامین‌های دوران بارداری فواید گسترده‌ای را به همراه دارد.»

کولین که در زرده تخم مرغ، گوشت قرمز بدون چربی، ماهی، مرغ، حبوبات، آجیل و سبزیجات چلیپایی مانند کلم یافت می‌شود، در اکثر ویتامین‌های دوران بارداری وجود ندارد و بیش از ۹۰ درصد از مادران باردار کمتر از مقدار توصیه شده مصرف می‌کنند.

چندین دهه تحقیق با استفاده از مدل‌های جوندگان نشان داده است که افزودن کولین اضافی به رژیم غذایی مادر فواید شناختی بلندمدتی برای فرزندان به همراه دارد. علاوه بر بهبود توجه و حافظه فرزندان در طول زندگی، مصرف مکمل کولین در جوندگان با کاهش مشکلات شناختی ناشی از استرس دوران بارداری، اوتیسم، صرع، سندرم داون و بیماری آلزایمر، برای فرزندان ثابت شده است.

در مطالعه محققان دانشگاه کُرنل آمریکا، همه زنان یک رژیم غذایی آماده با مقدار مشخصی کولین در طول سه ماهه سوم بارداری مصرف کردند. نیمی از این زنان ۴۸۰ میلی‌گرم کولین در روز مصرف کردند که اندکی از میزان مصرف توصیه‌شده (۴۵۰ میلی‌گرم در روز) بیشتر است. نیمی دیگر در مجموع ۹۳۰ میلی گرم کولین در روز مصرف کردند که تقریباً دو برابر سطح توصیه شده است.

هنگامی که کودکان در سن ۷ سالگی آزمایش شدند، کودکان زنان در گروه ۴۸۰ میلی گرم در روز شاهد کاهش دقت و توجه از ابتدا تا پایان یک مهارت نیاز به توجه مداوم بودند، در حالی که کودکان گروه ۹۳۰ میلی گرم در روز، میزان بالایی از دقت و توجه را در طول انجام مهارت داشتند.

به گفته محققان، این یافته‌ها نقش مصرف کولین قبل از تولد را در برنامه ریزی دوره رشد شناختی کودک نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: