۰

خسارت هزار میلیاردی کشاورزی در مناطق سیل زده

معاون اول رئیس جمهور گفت: خسارت در مناطق سیل زده نسبتاً بالاست و برآورد اولیه خسارت در بخش کشاورزی حدود هزار میلیارد تومان می‌باشد البته هنوز بخش مسکن و راه برآورد نشده است.
کد خبر: ۲۶۵۰۹۵
۰۸:۳۸ - ۱۶ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون اول رئیس جمهور گفت: خسارت در مناطق سیل زده نسبتاً بالاست و برآورد اولیه خسارت در بخش کشاورزی حدود هزار میلیارد تومان می‌باشد البته هنوز بخش مسکن و راه برآورد نشده است.

محمد مخبر با حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران در جیرفت کرمان که به صورت زنده از خبر ۲۱ چهارشنبه شب شبکه یک سیما پخش شد افزود: از مدیران استان که خوب، به موقع و با تمام توان در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند و به مردم کمک کردند تشکر می‌کنم همچنین سپاه، بسیج، هلال احمر و نهاد‌های مختلف خیلی خوب در این زمینه کمک رسانی کردند.

وی ادامه داد: خسارت سیل نسبتاً بالاست، منازل تقریباً از بین رفتند بخش زیادی از منازل آب گرفتگی داشتند، راه‌ها و پل‌ها دچار مشکل شدند، همچنین بزرگترین خسارتی که وارد شده است زراعت و مزارع کشاورزان بوده که عمدتاً از بین رفتند و بخشی از دام سبک و سنگین آن‌ها هم از بین رفته است که لازم است به سرعت تامین خسارت صورت بگیرد.

مخبر گفت: یک نکته قابل تامل است که در یک منطقه طی یکسال خشکسالی و سیل داریم، وقتی به موقع عمل نکنیم و کار‌هایی که باید انجام بگیرد و انجام ندهیم نتیجه آن همین می‌شود که در یکسال خشکسالی داشته باشیم و نزدیک به هزار روستا تا چند روز گذشته با تانکر تامین آب می‌شده است، ولی از طرفی همان روستا‌ها امروز در سیل قرار دارند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما بخشی از کار‌ها را فراموش کردیم خاطر نشان کرد:در آبخیزداری در اوایل انقلاب کار خوبی صورت گرفت که الان هر منطقه‌ای که این کار انجام شده کمترین خسارت را دیدیم که به نظر می‌رسد باید به سرعت این کار شروع شود.

وی تصریح کرد: موضوع لایروبی رودخانه‌ها مهم است، چون مرتب آسیب می‌بینیم کما اینکه جا‌هایی که لایروبی شده بود کمتر خسارت دیدند.

مخبر گفت: ده شهر در استان دچار سیل شدند که البته چهار شهر آسیب دیدند مردم خیلی تحت فشار هستند و باید به سرعت تصمیم بگیریم و با توجه به فصل زمستان امکان اسکان در چادر وجود ندارد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: برآورد اولیه این است که حدود هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی خسارت وارد شده است البته هنوز مسکن و راه برآورد نشده است ما باید کمک‌های بلاعوض به آن‌ها پرداخت کنیم، چون مزارع کشاورزان با وام ساماندهی شده است، ولی الان تمام مزارع از بین رفته است و حتماً باید این وام‌ها استمهال شوند.
وی ادامه داد: امیدواریم در دولت برای این چهار استان یک جمع بندی مناسب داشته باشیم که هم در زیر ساخت‌ها و هم در روبنا‌ها که الان گرفتار شدند، در هر دو مورد اقداماتی صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع: IRIB NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: