۰

۳ مقصد اصلی مهاجران ایرانی

بر اساس اطلاعات به دست آمده از رصدخانه مهاجرت ایران، مهاجرت‌های کاری و دانشجویی به ترتیب در شمار مهم‌ترین اولویت‌های مهاجرتی قرار دارند و بر همین اساس، سیاست‌ها و راهبردهای جذب بر مبنای همین الگوها پایه ریزی می‌شود.
کد خبر: ۲۶۵۰۶۳
۱۰:۱۷ - ۱۵ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، بر اساس اطلاعات به دست آمده از رصدخانه مهاجرت ایران، مهاجرت‌های کاری و دانشجویی به ترتیب در شمار مهم‌ترین اولویت‌های مهاجرتی قرار دارند و بر همین اساس، سیاست‌ها و راهبردهای جذب بر مبنای همین الگوها پایه ریزی می‌شود.

مهاجرت، پدیده‌ای است که سبب شده تا بخشی از جمعیت یک کشور به دلایلی از جمله تحصیل، اشتغال، پناهندگی و ... به سمت کشورهای پیشرفته رهسپار شوند؛ روندی که در کشورهای کمتر توسعه‌یافته، بیشتر دیده می‌شود.آلمان، سوئد و هلند به ترتیب سه کشوری بوده‌اند که طبق آخرین بررسی‌ها، بیشترین میزان ایرانی‌ها را در طول یک سال پذیرش کرده‌اند.

طبق اطلاعات به دست آمده از رصدخانه مهاجرت ایران، اروپا، یکی از مقاصد اصلی مهاجران ایرانی است. بر همین اساس و طبق آخرین اطلاعات موثق به دست آمده، در سال ۲۰۲۰، آلمان با ۱۵۲ هزار و ۵۹۰ نفر، سوئد با ۷۹ هزار و ۳۶۳ نفر و هلند با ۳۴ هزار و ۸۰۹ نفر مهاجر متولد ایران، به‌ترتیب سه کشور با بیشترین جمعیت‌ شهروندان ایرانی‌ در اروپا به شمار می‌روند.

به عنوان مثال، ایرانیان حاضر در آلمان به ترتیب به دلایلی چون شرایط کاری، ‎تحصیلی، ‎خانوادگی و ‎پناهندگی، به این کشور راهی شده‌اند.‏میزان درخواست ویزای شنگن ایرانیان برای کشور آلمان در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ‌ترتیب ۵۳ هزار و ۶۵۷، ۵۶ هزار و ۴۶۵ و ۱۱ هزار و ۷۷۹ نفر بوده است.‏تعداد ویزای شنگن صادرشده ایرانیان برای کشور آلمان به ‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به میزان ۴۲ هزار و ۷۶۴، ۳۹ هزار و ۴۷۱ و هفت هزار و ۹۲ ویزا بوده است.

انگلستان هم که شرایط سخت‌گیرانه‌ای برای پذیرش مهاجران از سراسر جهان دارد، یکی از مراکز موردعلاقه ایرانی‌ها در زمینه مهاجرت به شمار می‌رود تا جایی که جمعیت ایرانیان در ‎انگلستان تا پایان سال ۲۰۲۰، تعداد ۸۳ هزار و ۵۳۱ نفر نفر بوده است.
‏ایرانیان در سال ۲۰۲۰، یک هزار و ۹۹۳ درخواست شهروندی به کشور ‎انگلستان داشته‌اند که به یک هزار و ۷۵۲ نفر از این تعداد، ‎شهروندی انگلستان داده شد.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رصدخانه مهاجرت ایران ضمن توسعه پژوهش‌ها و مطالعات در این حوزه، تصویری روشن از وضعیت مهاجرتی و جابه‌جایی‌های بین‌المللی ایرانیان ارائه می‌دهد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب برنامه همکاری با متخصصان ایرانی غیر مقیم، زمینه را برای جذب و ماندگاری نیروی انسانی متخصص و استفاده از ظرفیت‌های آنان فراهم کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: