۰

وقتی نوجوان تان به شما دروغ میگوید

در این بخش به شما خواهیم گفت که چگونه بفهمید که نوجوانتان دارد به شما دروغ می گوید. این مهم است، همانطور که دروغ گفتن منجر به مشکلات بزرگتر مانند مسائل اخلاقی، اختلالات عاطفی و مشکلات در تعاملات خانوادگی می شود.
کد خبر: ۲۶۵۰۵۲
۰۸:۵۳ - ۱۵ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اکثر نوجوانان به والدین خود دروغ می گویند اما والدین به راحتی می توانند نشانه های دروغگویی را در آنان ببینید و تشخیص دهند.

چگونه بفهمید اگر نوجوان شما دروغ می گوید؟ نشانه دروغگویی نوجوانان چیست؟

تشخیص دروغ های نوجوانتان در همان زمان کلیدی است تا از مسائل اخلاقی جلوگیری کنید. در این مقاله، ما راهنمایی هایی را درباره چگونگی تشخیص دروغگویی نوجوان به اشتراک می گذاریم.

تعامل بین والدین و فرزندان یک موضوع محبوب برای بحث است، مخصوصا اگر آن درباره دروغ و فریب در حین بزرگسالی و به خصوص دوران بلوغ به بزرگسالی باشد.

در این بخش به شما خواهیم گفت که چگونه بفهمید که نوجوانتان دارد به شما دروغ می گوید. این مهم است، همانطور که دروغ گفتن منجر به مشکلات بزرگتر مانند مسائل اخلاقی، اختلالات عاطفی و مشکلات در تعاملات خانوادگی می شود.

زمانی که تشخیص می دهید نوجوان دارد دروغ می گوید

تشخیص دروغ گویی نوجوان نقطه عطفی برای والدین به شمار میرود. برخی از والدین با نوجوان خود صحبت نمی کنند و همین امر سبب می شود که نوجوان نیز با پدر و مادر خود درباره مسائل روزانه صحبت نکند و به آنها اطمینان نداشته باشد.

اگر آن حل نشود، این رفتار بزرگسالی می تواند به روابط مشکل در پیرامون، رفتار تهاجمی یا عدم خود کنترلی، در میان مشکلات دیگر منجر شود برای همین علت، قدم اول کف این موضوع است که نوجوان شما مرتبا به شما دروغ می گوید. اگر این موضوع اتفاق می افتد، شما باید یک کمک حرفه ای دریافت کنید تا این مشکل را حل کرده و پیوند سالم را بازگردانید.

اگر این رفتار والدین و نوجوان ادامه یابد سبب می شود که نوجوان در بزرگسالی رفتار تهاجمی یا عدم خود کنترلی از خود نشان دهد و مشکلات دیگر برای او به وجود آید . همین امر سبب می شود نوجوان شما مرتبا به شما دروغ گوید. اگر این موضوع اتفاق افتد، شما باید یک کمک حرفه ای دریافت کنید تا این مشکل را حل کرده و پیوند سالم را بازگردانید.

بعضی از شاخص ها

دروغ گفتن نوجوان شما ممکن است پوششی برای سایر مشکلات باشد. بنابراین این مهم است که این شاخص ها را بدانید تا بتوانید به موقع دخالت کنید و شیوه مناسبی را به کار برید. برای مبتدیان، شما باید این بخش از نمناک را بخوانید چرا که شما مشکوک هستید که نوجوان شما به شما دروغ می گفته است. در این مورد شما در واقع باید بعضی از شاخص ها را پیدا کنید؛

نوجوان شما راجب چیزهایی که تجربه کافی در آن پیدا کرده ، اغراق می کند.

اغلب دروغ مصلحتی می گویند.

آنها اتفاقاتی مانند نتایج امتحانات که در مدرسه در حال وقوع است را به شما نمی گویند.

آنها عکس هایی را در شبکه های مجازی به اشتراک می گذارند که صرفا قسمت های بسیار مثبت زندگی روزمره شان را نمایش می دهد.

شما نمی دانید که او چه می کند وقتی با دوستانش به بیرون رفته است.

آنها قسمت بسیار کوچکی از اتفاقات را به شما می گویند.

زبان بدن

علاوه بر اینها، زمانی که با نوجوان خود صحبت می کنید، شما باید درباره بعضی از علائم ذیل زبان بدن آنها هوشیار باشید. این علائم به شما کمک خواهند کرد که حرف هایی که به شما می زنند درست است یا نه. همچنین آنها بسیار آشکار تر از آنی که هستند به نظر می آیند.

برای مثال، آنها اگر در حال دروغ گفتن باشند از نگاه کردن به چشمان شما اجتناب می کنند. علاوه بر آن، آنها ممکن است به جهتی دیگر نگاه کنند، یک حرکت چشم میتواند به خیالات یا دروغ احتمالی مرتبط باشد. همچنین صدای آنها ممکن است بلرزد و دستانشان عرق کند.

چگونگی ابراز خودشان

زمانی که از نوجوان خود سوالی می پرسید، باید به چگونگی ابراز احوالات او توجه کنید . آنها در بیان حقیقت با یک لحن یکنواخت صحبت نخواهند کرد اما در حالت دروغ گفتن ممکن است یک چیز را چندین بار تکرار کنند یا جزئیات زیادی درباره یک وضعیت بگویند.

برای مثال، اگر آنها دروغ می گویند، شاید یک چیز را چندین بار تکرار کنند یا جزئیات زیادی درباره یک وضعیت بگویند. این روشی است که آنها چیزی درست نیست را تنظیم کرده و بگویند.

مسائل عاطفی

نوجوان شما شاید به خاطر مسائل اعتماد به نفس، سختی های اجتماعی شدن یا مورد بی توجهی قرار گرفتن دروغ بگویند. اگر چنین است، مهم است با این مشکل با یک تعامل خوب روبه رو شوید.

هر نوجوانی حداقل یک بار هم به والدینش دروغ گفته است. بلوغ به نوجوان قدرت می دهد، همانطور که احساس بزرگی می کنند و میخواهند هر چیزی را امتحان کنند.اگر نوجوان شما همیشه دروغ می گوید باید علت دروغگویی مکرر نوجوان خود را بیشتر بررسی کنید .

نوجوانی که دروغ می گوید ممکن از چالش های عاطفی مانند اعتماد به نفس کاذب، افسردگی، اضطراب یا احساس شدید تنهایی رنج ببرد. بنابراین دروغ می گویند تا نشان دهند همان شخصی هستند که دوست دارید یا اینکه کاری کنند که والدینشان نگران آنها نباشند.

به عنوان والدین، ضروری است که دروغ های نوجوان خود را به موقع تشخیص دهید تا از رفتارهای منفی او جلوگیری کنید قبل از اینکه به روابط شما با نوجوانتان ، اعتماد خانواده و روابط اجتماعی نوجوان آسیب بزند.

انتهای پیام

منبع: نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: