۰

انتقاد روزنامه ایتالیایی از جنگ هفت ساله علیه یمن

یکی از رسانه‌های ایتالیا در مطلبی به جنگ هفت ساله عربستان سعودی علیه یمن پرداخت و نوشت که عربستان در طول این مدت بدترین تراژدی انسانی در یمن را ایجاد کرده و به رغم حملاتش، هم اکنون در موضع دفاعی است.
کد خبر: ۲۶۴۹۲۶
۱۵:۰۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از رسانه‌های ایتالیا در مطلبی به جنگ هفت ساله عربستان سعودی علیه یمن پرداخت و نوشت که عربستان در طول این مدت بدترین تراژدی انسانی در یمن را ایجاد کرده و به رغم حملاتش، هم اکنون در موضع دفاعی است.

 روزنامه‌ای ایتالیایی نوشت که عربستان سعودی طی نزدیک به هفت سال لشکرکشی به یمن، بدترین تراژدی انسانی در این کشور رقم زده است.

روزنامه «ایل ماینفستو» در مطلبی به شرایط یمن پرداخت و نوشت که عربستان سعودی با همراه برخی از کشورهای عربی به یمن حمله کرد، ولی به رغم همه این‌ها، در این کشور شکست خورده‌ است.

در این گزارش آمده است که نیروهای عربستان سعودی و نیروهای دولت مستعفی در مناطقی از شهر نفت خیز یمن که ائتلاف از این شهر به عنوان مرکزی برای انجام عملیات خود استفاده می‌کند، محاصره شده‌اند.

این روزنامه به توانمندی‌های نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (دولت صنعاء) اشاره می‌کند و می‌نویستد که توانمندی‌های نظامی صنعاء طی دو سال گذشته گسترش یافته و همین مسئله باعث شده است که ائتلاف سعودی که آغازگر جنگ علیه یمن بوده، در موقعیت دفاعی قرار بگیرد؛ جنگی در آستانه ورود به هشتمین سال خود است.

در بخشی از گزارش این روزنامه ایتالیایی به قدرت موشکی و پهپادی یمن در حمله به اهدافی در عمق خاک عربستان سعودی اشاره می‌کند و می‌نویسد که این اهداف با موفقیت به رغم سامانه های دفاعی ساخت آمریکا هدف قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: