۰

واکنش پاپ درباره خشونت علیه زنان

پاپ فرانسیس در روزی که هم سال نو جشن گرفته می‌شود و هم یاد مریم مقدس گرامی داشته می‌شود، خواستار پایان گرفتن خشونت علیه زنان در سرتاسر جهان شد.
کد خبر: ۲۶۴۸۸۲
۰۹:۱۶ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، پاپ فرانسیس در روزی که هم سال نو جشن گرفته می‌شود و هم یاد مریم مقدس گرامی داشته می‌شود، خواستار پایان گرفتن خشونت علیه زنان در سرتاسر جهان شد.

پاپ فرانسیس در پیام خود به مناسبت کریسمس و در یکی از شدید ترین واکنش های خود درباره خشونت علیه زنان گفت: خشونت علیه زنان دشمنی و اهانت به خداوند است.

رهبر کاتولیک‌های جهان موعظه سال نو خود را حول مضامین مادری و زنان تنظیم کرده بود. تاکید کرد که زنان و مادران رشته‌های زندگی را کنار هم نگه داشته اند و از آنجایی که مادران زندگی می‌بخشند و زنان دنیا را (با هم) نگه می دارند، بیایید همه ما برای ارتقای منزلت مادران و محافظت از زنان تلاش بیشتری کنیم.

پاپ فرانسیس گفت: چقدر در جهان خشونت علیه زنان را شاهد هستیم؟ دیگر کافی است، آزار رساندن به یک زن، توهین به خداوند است. به یاد بیاوریم که خداوند انسانیت ما را از طریق یک زن ارزانی داشته است – نه از طریق یک فرشته.

خاطر نشان می شود در دو سال گذشته و در طی پاندمی کرونا که منجر به قرنطینه های طولانی مدت شد، کلیسای واتیکان گزارش های فراوانی از افزایش خشونت علیه زنان دریافت کرده و پاپ نسبت به این موضوع در گذشته نیز واکنش داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: