۰

رفتار درست با فردی که از شما متنفره

کم کم که در زندگی پیشرفت می کنیم ، احساس می کنیم دشمنانمان بیشتر شده است. شاید کلمه دشمن یک مفهوم بسیار خشنی برای این موضوع باشد اما همیشه افرادی هستند که ما را دوست ندارند یا در مورد ما اشتباه قضاوت می کنند. احتمالا این موضوع دلایل مختلفی مثل خصومت شخصی، تفاوت بین عقاید یا بدبینی طرف مقابل دارد اما بسیار مهم است که راه های موثر برای رفتار کردن با این افراد که از ما متنفر هستند را یاد بگیریم.
کد خبر: ۲۶۴۸۴۷
۱۳:۲۵ - ۱۱ دی ۱۴۰۰

گاهی اوقات ممکن است بنابر دلایلی که شاید شما از آن مطلع نیستید، فرد یا افرادی از شما متنفر شوند . در این مواقع باید چگونه با آنها رفتار کنیم؟

اگر حس می کنید شخصی شما را دوست ندارد ...

کم کم که در زندگی پیشرفت می کنیم ، احساس می کنیم دشمنانمان بیشتر شده است. شاید کلمه دشمن یک مفهوم بسیار خشنی برای این موضوع باشد اما همیشه افرادی هستند که ما را دوست ندارند یا در مورد ما اشتباه قضاوت می کنند. احتمالا این موضوع دلایل مختلفی مثل خصومت شخصی، تفاوت بین عقاید یا بدبینی طرف مقابل دارد اما بسیار مهم است که راه های موثر برای رفتار کردن با این افراد که از ما متنفر هستند را یاد بگیریم. در این قسمت آموزش می دهیم که چگونه با افرادی که از شما متنفر هستند رفتار کنید.

یاد گرفتنِ چگونگی رفتار با افرادی که از ما متنفرند

این یک مهارت لازم است که همه باید آن را یاد بگیرند. شاید این قضیه بسیار ناراحت کننده به نظر برسد اما قطعاً همه ما افرادی را در اطرافمان داریم که ما را دوست ندارند و افکار منفی آن ها به ما انتقال پیدا می کند. یاد گرفتن راهکارها هرگز نباید از طریق خشونت، تهدید و انجام اعمال منفی باشد اما به نظر شما چگونه باید این کار را انجام داد؟

بدانید که دعوا و مخالفت، اجتناب ناپذیر هستند

بسیار مهم است بدانید که همه افراد شما را دوست ندارند. اگر با افرادی مواجه شدید که به شما عشق می ورزیدند و شما را دوست داشتند، احتمالا با افرادی هم مواجه می شوید که هرگز از شما خوششان نمی آید. پس باید این موضوع را بپذیرید و بدانید که انسان ها سلایق مختلفی دارند. بعضی از افراد به دلایل غیر شخصی شما را دوست ندارند و ما باید با این قضیه کنار بیاییم اما بدانید که این مسئله برای همه وجود دارد.

عکس العمل تدافعی نشان ندهید

اگر با فردی روبرو شدید که شما را دوست ندارد، لازم نیست عکس العمل منفی نشان دهید بلکه باید برای کنار آمدن با این موقعیت منفی عکس العمل خود را بشناسید و احساسات خود را فرو نبرید. برای تشخیص دادن احساسات خود باید کمی تمرین کنید از خود بپرسید:آیا احساس ترس، عصبانیت، تحقیر شدگی و... می کنید. بعد ازشناخت احساس خود می توانید تصمیم بگیرید چه کار کنید.

زبان تنفر و پذیرش را تغییر دهید

بسیار مهم است که از فعل دوست نداشتن به جای تنفر استفاده کنید زیرا تنفر حس منفی را القا می کند و شبیه به یک خصومت شخصی است و هدف دار برداشت می شود و این تنفر ممکن است در موارد نادری اتفاق بیفتد اما در اکثر موارد بعضی از افراد هستند که ما را دوست ندارند که بخواهند از ما تنفر داشته باشند. برای اینکه بخواهیم در زندگی رشد کنیم، در وهله اول باید پذیرش را بیاموزیم.

اول باید بپذیریم چیزهای کمی در زندگی هستند که می توانیم آن ها را کنترل کنیم. اکثر چیز ها خارج از کنترل ما هستند و ما نمی توانیم اقدامی برایشان انجام دهیم. ما همه محصول طبیعت هستیم و تلاش می کنیم به افرادی که ما را دوست ندارند خودمان را اثبات کنیم و این یک نوع اتلاف انرژی است. ما نمی توانیم احساس دیگران را تغییر دهیم. تلاش برای انجام این کار هم هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند. پس بهتر است که این مسئله را بپذیریم.

رفتار درست با فردی که از شما متنفره

آیا او با شخص شما مشکل دارد یا ایده تان

برخی اوقات افراد فکر می کنند کسی با آنها مشکل دارد یا آنها را دوست ندارد، در این مواقع بیشتر افراد طوری عکس العمل نشان می دهند که انگار مورد حمله واقع شده اند و همه ی حرف ها را به خودشان می گیرند. اگر شما نیز در این موقعیت قرار گرفتید، یک نفس عمیق بکشید و از خودتان بپرسید:آیا طرف مقابل در مورد ایده ی من حرف می زد یا در مورد شخص خودم؟ در این صورت می توانید تشخیص دهید که حرف طرف مقابلتان از روی دوست نداشتن نیست بلکه او یک اختلاف نظر کوچک با شما دارد.

علت را پیدا کنید

یکی از بهترین راه ها برای برخورد با این افراد این است که بفهمید چرا این اتفاق افتاده است. گاهی اوقات این قضیه علت دارد. احتمالا شما کاری انجام داده اید که آنها خوششان نیامده یا به آنها برخورده است. پیدا کردن دلیل به شما کمک می کند تا بهتر با این مسائل کنار بیایید یا اگر لازم است رفتار و شرایطتان را تغییر دهید.

گاهی اوقات هر چقدر که می گردید دلیل را پیدا نمی کنید. در چنین حالتی می توان از خود افراد علت را بپرسید و خیلی صادقانه مسئله را با آن ها در میان بگذارید. اگر او به شما پاسخ نداد، بهتر است که گفت و گو را به اتمام برسانید و دیگر اصرار نکنید زیرا انجام این کار در چنین حالتی هیچ فایده ای ندارد.

قضاوت منفی نکنید

اگر فکر می کنید که فردی شما را دوست ندارد، ممکن است درباره او قضاوت منفی داشته و حالت تدافعی بگیرید اما در این موقعیت برای داشتن احساس بهتر از خود بپرسید منظورش از این حرف چه بود؟ می خواست مرا ناراحت کند؟ افراد معمولا از تأثیر حرف های خود آگاه نیستند. ممکن است طرف مقابل شما منظور خاصی نداشته باشد.

رفتار درست با فردی که از شما متنفره

با اعضای خانواده یا دوستان تان صحبت کنید

آن ها احتمالاً بعضی از رفتار های شما را بهتر از خودتان متوجه می شوند و می توانند علت های مختلف را برای تان توضیح دهند که باید از بین آن ها یک دلیل مناسب پیدا کنید.

به دوست نداشتن برخی افراد توجه نکنید

در زندگی روزمره ما برخی افراد ما را دوست داشته و برخی دوست ندارند و این کاملا طبیعی است. آیا دوست نداشتن برخی از افراد روی کار یا زندگی تان تأثیری دارد؟ اهمیت دادن به اینکه بقیه از شما خوش شان می آید یا نه، فقط انرژی شما را هدر می دهد. سعی کنید چه افراد از شما خوشش بیاید، چه نه، به سمت اهداف خود حرکت کنید و خنثی باشید.

انتهای پیام

منبع: نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: