۰

۶ مسجد دیگر فرانسه در ‌آستانه تعطیلی

سیاست بستن مساجد به بهانه مقابله با افراط گرایی در فرانسه باعث تعطیلی ۶ مسجد دیگر در این کشور می شود.
کد خبر: ۲۶۴۸۰۳
۱۳:۲۳ - ۰۹ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات فرانسه در راستای سیاست های افراطی خود، قصد دارند درهای 6 مسجد را به بهانه مقابله با افراطی گری و تحریک برای خشونت ببندند.

بر اساس این تصمیم اداره منطقه اوز در بووه که 50 هزار نفر جمعیت دارد و حدود 100 کیلومتر با پاریس فاصله دارد، این مسجد به مدت شش ماه کامل بسته خواهد ماند. دولت فرانسه اعلام کرده است که این تصمیم پس از 48 ساعت اجرایی خواهد شد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه، در 14 دسامبر، آغاز مراحل تعطیلی اداری این مسجد را «به دلیل ماهیت افراطی خطبه های ایراد شده در آن» اعلام کره بود.

صمیم پولکی، وکیل انجمن امید و برادری که این مکان را مدیریت می کند، توضیح داد که وزارت کشور فرانسه کنترل اداره مسجد را در دست می گیرد و این واکنش دولت فرانسه مربوط به سخنان تنها یکی از امامان جماعت این مسجد است که فعالیتش در این مسجد از زمان خطبه مذکور به شکل داوطلبانه به حالت تعلیق درآمده است.

وزارت کشور فرانسه با اشاره به وجود دو هزار و 623 مسجد یا عبادتگاه در فرانسه خاطرنشان کرد که در ماه های اخیر 99 عبادتگاه تحت نظارت قرار گرفته اند که مشکوک به گرایش تجزیه طلبانه هستند و 21 مسجد با ادعای اینکه شاهد «مظاهر افراط گرایی» هستند، بسته شدند، در حالی که 6 مکان دیگر مشمول یا دستور شروع تعطیلی شدند.

در 23 جولای، مجلس ملی فرانسه (پارلمان) لایحه بحث برانگیز «اصول تقویت احترام به ارزش های جمهوری» را تصویب کرد که برای اولین بار به عنوان «مبارزه با اسلام تجزیه طلب» تعریف شد.

این قانون به دلیل هدف قرار دادن مسلمانان در فرانسه و اعمال محدودیت در تمام جنبه های زندگی آنها با انتقاداتی مواجه است.

این قانون نظارت بر مساجد و انجمن‌هایی را که مسئول مدیریت آنها و نظارت بر تأمین مالی سازمان‌های مدنی مسلمان هستند، پیش ‌بینی می‌کند.

همین قانون در کشورهایی که حجاب در موسسات آموزش پیش دانشگاهی ممنوع است، محدودیت هایی برای آزادی خانواده ها برای تحصیل فرزندانشان در خانه ایجاد می کند.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: