۰

9 غذای رژیمی با مرغ

این روزها با سبک زندگی ماشینی و کم‌تحرکی، چاقی و اضافه وزن به یکی از مشکلات رایج بسیاری از افراد تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با اضافه وزن غیر از ورزش، روی آوردن به خوردن غذاهای سالم و کم‌کالری است.
کد خبر: ۲۶۴۷۵۹
۱۴:۳۱ - ۰۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، این روزها با سبک زندگی ماشینی و کم‌تحرکی، چاقی و اضافه وزن به یکی از مشکلات رایج بسیاری از افراد تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با اضافه وزن غیر از ورزش، روی آوردن به خوردن غذاهای سالم و کم‌کالری است. گوشت مرغ به ویژه سینه آن بهترین منبع پروتئینی برای گنجاندن در غذاهای رژیمی و کم‌کالری است، زیرا چربی پایین و پروتئین بالایی دارد. همچنین پروتئین موجود در گوشت مرغ به حفظ تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند. البته بخش‌هایی از مرغ مانند بال و گردن آن دارای چربی بالایی هستند و بهتر است تا حدممکن از آن‌ها در غذاهای خود استفاده نکنید.

یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از گوشت مرغ در رژیم لاغری این است که می‌توان آن را با انواع سبزیجات و چاشنی‌های متنوع ترکیب کرد و غذاها و سالادهای فوق‌العاده خوشمزه و کم‌کالری درست کرد. اگر دوست دارید با انواع غذاها و سالادهای رژیمی با گوشت مرغ آشنا شوید، ادامه این مطلب را بخوانید. ما در اینجا برای‌تان تعدادی از غذاها و پیش‌غذاهای خوشمزه با مرغ را گردآورده‌ایم که طرز تهیه همه آن‌ها نیز در ایران کوک موجود است.

1. سالاد سزار رژیمی، سالاد ایتالیایی محبوب

سالاد سزار، یکی از معروف‌ترین سالادهای ایتالیایی است که طرفداران زیادی در همه جای دنیا دارد. این سالاد خوشمزه با سینه مرغ، کاهو، سیر و پنیر پارمزان درست می‌شود که مواد مغذی و عالی برای سلامتی هستند. در این سالاد رژیمی سینه مرغ به روش کبابی پخته می‌شود تا کالری کمی داشته باشد. همچنین در تهیه سس سالاد به جای مایونز از ماست استفاده می‌شود؛ البته از سرکه بالزامیک نیز می‌شود به جای سس در این سالاد معرکه استفاده کرد.

9 غذای رژیمی با مرغ

2. سالاد مرغ کاری، سالادی کم‌کالری با طعمی هندی

سالاد مرغ کاری، یک سالاد خوشمزه و رژیمی با مرغ است و طرز تهیه آسانی دارد. در این سالاد از پودر کاری استفاده می‌شود که مزه آن را به غذاهای هندی نزدیک می‌کند. ساقه کرفس، پیازچه، انگور و بادام از دیگر مواد اولیه سالاد مرغ کاری هستند که این سالاد را به منبعی سرشار از ویتامین‌ها و معدنی تبدیل می‌کنند. در تهیه سس این سالاد به جای مایونز از ماست یونانی استفاده می‌شود که کالری اندکی دارد. سالاد مرغ کاری یک غذای کامل و مقوی محسوب می‌شود و می‌توانید آن را به عنوان وعده اصلی میل کنید.

9 غذای رژیمی با مرغ

3. برنج گل کلم با مرغ، سالم و کم کربوهیدرات

برنج گل کلم با مرغ، یک غذای عالی برای گنجاندن در رژیم‌های لاغری است، زیرا سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این غذا فقط با چند مواد اولیه یعنی گل کلم، روغن زیتون و فیله مرغ درست می‌شود و طرز تهیه آن بسیار آسان است. یکی از ویژگی‌های مثبت این غذا جایگزینی برنج با برنج گل کلم است که باعث می‌شود کربوهیدارتش بسیار کم باشد. همچنین گل کلم یکی از سبزیجات کم‌کالری و پرفیبر است و به کاهش وزن کمک می‌کند.

9 غذای رژیمی با مرغ

4. مرغ رژیمی فلفلی، غذایی کم‌کالری برای دوستداران مزه‌های تند

بسیاری از افراد فکر می‌کنند غذاهای رژیمی و کم‌کالری طعم و مزه خوبی ندارند. اما برعکس تصور این افراد با استفاده درست از انواع ادویه‌ها و سبزیجات معطر، می‌توان غذاهای رژیمی متنوع و خوشمزه‌ای درست کرد. مرغ رژیمی فلفلی، از جمله غذاهای رژیمی خوشمزه‌ای است که از ترکیب مرغ با چند ادویه و لیموترش درست می‌شود. این غذا هم عطر و طعم دلچسبی دارد هم پختش راحت است. این غذای کم‌کالری را می‌توانید در کنار سالاد به عنوان شامی سبک میل کنید.

9 غذای رژیمی با مرغ

5. ناگت مرغ و سبزیجات، یک فست‌فود سالم

ناگت، از جمله فست‌فودهای خوش‌طعم و محبوب است که پایه اصلی آن مرغ است. ناگت‌های آماده که در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد معمولا دارای مواد نگهدارنده و کالری بالایی هستند. البته اگر از طرفداران ناگت هستید، می‌توانید در خانه ناگت‌های خوشمزه و کم‌کالری درست کنید و در رژیم غذایی‌تان تنوع ایجاد کنید. ناگت مرغ و سبزیجات، ترکیبی از ناگت‌های خانگی کم‌کالری با سبزیجات است که می‌توانید با روش تهیه آن در ایران کوک آشنا شوید.

9 غذای رژیمی با مرغ

6. سوپ نودل و مرغ رژیمی، سوپی ساده و آسان

انواع سوپ‌ها به دلیل داشتن سبزیجات متنوع و کالری کم، بهترین انتخاب‌ برای گنجاندن در رژیم لاغری هستند. گاهی نیز می‌توانید به سراغ سوپ‌های بین‌المللی بروید و با خوردن‌شان به رژیم غذایی خودتان تنوع بدهید. سوپ نودل و مرغ رژیمی، یکی از سوپ‌های آسیایی مقوی و خوشمزه‌ است که می‌توانید آن را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید. برای تهیه این سوپ از سینه مرغ، هویج، پیاز، سیب‌زمینی، جعفری، سیر و نودل استفاده می‌شود و طرز تهیه آسانی دارد.

9 غذای رژیمی با مرغ

7. سالاد مرغ کم کربوهیدرات کتو، سرشار از مواد مغذی

سالاد مرغ کم کربوهیدرات کتویی، یک سالاد فوق‌العاده خوشمزه با کربوهیدرات کم است که بهترین انتخاب برای گنجاندن در رژیم غذایی کتو است. برای درست کردن این سالاد از سینه مرغ، پیاز، کرفس و تخمه آفتابگردان استفاده می‌شود که همگی آن‌ها دارای کالری نسبتا پایینی هستند. البته برای کم‌تر کردن کالری سالادتان می‌توانید مرغ را آب‌پز کنید و برای تهیه سس سالاد به جای مایونز از ماست یونانی استفاده کنید. بعد از این‌که این سالاد را درست کردید، آن را لای برگ‌های کاهو بپیچید و میل کنید. استفاده از سبزیجات، سینه مرغ و مغز تخمه آفتابگردان، این سالاد را به غذایی کامل و سرشار از مواد مغذی تبدیل می‌کند.

9 غذای رژیمی با مرغ

8. سالاد مرغ و کاهو چینی، سالادی با سس مخصوص

سالاد مرغ و کاهو، یکی از سالادهای خوشمزه و متفاوت شرق آسیاست که کالری پایینی دارد. برای درست کردن این سالاد مرغ بریان، کاهو و هویج را خرد می‌کنند و با یکدیگر مخلوط می‌کنند. سپس، این مواد را با سس مخصوصی می‌پوشانند که ترکیبی از زنجبیل، سس سویا، آب لیموترش، سرکه، عسل، روغن زیتون، فلفل و نمک است. استفاده از مرغ و سبزیجات باعث می‌شود این سالاد از پروتئین و فیبر بالایی برخوردار باشد.

9 غذای رژیمی با مرغ

9. سوپ رژیمی مرغ و سبزیجات، بمب ویتامینه

سوپ رژیمی مرغ و سبزیجات، سوپی ساده و راحت با کالری پایین است، بنابراین با خیال راحت می‌توانید آن را در رژیم لاغری خودتان بگنجانید. این سوپ با مقداری جو پرک، هویج، کرفس، قارچ، جعفری و سینه مرغ تهیه می‌شود و استفاده از سبزیجات متنوع و مقوی، آن را تبدیل به بمب ویتامینه کرده است. با خوردن سبزیجات مفید این سوپ تا ساعت‌ها احساس سیری خواهید کرد و چربی‌های مضر بدن‌تان نیز آب خواهد شد.

9 غذای رژیمی با مرغ

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: