۰

درخواست هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی عراق برای پایان دادن به تحصن

هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی از تظاهرکنندگان خواست تا به تحصن خود در برابر منطقه الخضرا (سبز) بغداد پایان دهند.
کد خبر: ۲۶۴۷۵۱
۱۴:۰۰ - ۰۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی از تظاهرکنندگان خواست تا به تحصن خود در برابر منطقه الخضرا (سبز) بغداد پایان دهند.

در نشستی که رهبران هیئت هماهنگی در منزل «همام حمودی»، برگزار کردند بر سر پایان دادن به تحصن‌ در مقابل منطقه الخضرا توافق شد؛ اما در عین حال بر حق خود نیز در برگزاری تظاهرات طی روزهای آتی تاکید شد.

حاضران در این نشست همچنین بر سر تشکیل هیئتی شامل «هادی العامری»، «فالح الفیاض» و «قیس الخزعلی» برای انجام دیداری با «مقتدی صدر» تواقق کردند.

«کمیته هماهنگی شیعه» متشکل از چندین گروه مطرح سیاسی شیعی به جز جریان «مقتدی صدر» مهمترین جریان معترض و مخالف نتایج انتخابات هستند.

دادگاه فدرال عراق روز دوشنبه 6 دی ماه 1400 در جلسه‌ای شکایت ارائه شده از سوی هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق درباره نتایج انتخابات پارلمانی را بررسی و در این باره حکم صادر کرد.

در این جلسه که پس از سه بار تاخیر برگزار شد دادگاه ضمن رد درخواست ابطال نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق عنوان داشت که شورای عالی قضایی صرفا اختیار حل مشکلات مربوط به انتخابات را دارد و بر این اساس شکایت درباره لغو نتایج انتخابات رد می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: