۰

برکناری ۲ مقام عراقی به ظن دست داشتن در ترور الکاظمی

مدیرکل مستندات جنایی و مدیرکل مبارزه با مواد منفجره در وزارت کشور عراق به ظن دست داشتن در تلاش نافرجام برای ترور نخست‌وزیر عراق برکنار شدند.
کد خبر: ۲۶۴۷۳۱
۱۰:۳۲ - ۰۸ دی ۱۴۰۰

برکناری ۲ مقام عراقی به ظن دست داشتن در ترور الکاظمی

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیرکل مستندات جنایی و مدیرکل مبارزه با مواد منفجره در وزارت کشور عراق به ظن دست داشتن در تلاش نافرجام برای ترور نخست‌وزیر عراق برکنار شدند.

یک منبع امنیتی عراقی مطلع در گفت‌وگو با شفق نیوز اعلام کرد که مقامات عراق سرلشکر «عبد حمزه»، مدیر کل مستندات جنایی این کشور را برکنار و او را به اداره بازرسی اداری و حرفه ای منتقل کردند.

این منبع گفت که سرتیپ «فراس ثامر»، به جای عبد حمزه منصوب شد.

این منبع به دلیل برکناری عبد حمزه اشاره‌ای نکرد اما گفته می‌شود که این تصمیم به دنبال آن گرفته شد که وی در پرونده تلاش نافرجام برای ترور مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق مطنون شناخته شد.

این منبع همچنین از برکناری سرلشکر صباح الشبلی، مدیرکل اداره مقابله با مواد منفجره در وزارت کشور عراق و انتقال او به اداره بازرسی اداری و حرفه‌ای خبر داد.

الشبلی نیز متهم به دست داشتنن در تلاش نافرجام برای ترور مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق است.

پیشتر الشبلی به همراه عبد حمزه و دیگر مقامات امنیتی به اتهام عدم برخورد حرفه‌ای با مدارک جمع‌آوری‌شده از محل اقامت الکاظمی پس از تلاش برای ترور او، به مدت چند روز بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفتند.

پیش از این نیز اعلام شده بود که دلیل بازداشت آنها از بین بردن یکی از اسناد و مدارک قبل از انگشت نگاری و تحقیقات از محل حادثه بود آنها ترکش شلیک شده از پهپاد که روی سقف خانه الکاظمی به جا مانده بود، از بین بردند.

منزل الکاظمی هفتم نوامبر با سه پهپاد بمبگذاری شده مورد سوءقصد قرار گرفت.

بنا به اعلام ارتش عراق، دو پهپاد سرنگون شدند و پهپاد سوم روی سقف محل اقامت نخست‌وزیر در مرکز بغداد سقوط کرد و منجر به زخمی شدن چند تن از محافظان وی شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: