۰

کشف اجساد ۲۸ پناهجو در سواحل غربی لیبی

تجزیه اجساد پناهجویان در ساحل غربی لیبی نشان می‌دهد که از زمان غرق شدن قایق چند روز می‌گذرد.
کد خبر: ۲۶۴۶۴۰
۱۳:۴۲ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اجساد ۲۸ پناهجو شنبه شب به دنبال غرق شدن قایق حامل آنها در ساحل غربی لیبی کشف شد.

به گفته یک منبع امنیتی اعضای هلال احمر این اجساد را در دو محل متفاوت پیدا کردند. آنها همچنین با سه پناهجویی روبرو شدند که از حادثه غرق شدن قایق جان به در برده بودند.

محل کشف اجساد پناهجویان در حدود ۹۰ کیلومتری طرابلس، پایتخت لیبی واقع شده است. منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفته است که تجزیه اجساد پناهجویان نشان می‌دهد که از زمان غرق شدن قایق چند روز می‌گذرد.

خبر کشف اجساد گروه دیگری از پناهجویان چند روز پس از آن منتشر می‌شود که در مجموع ۱۶۰ پناهجو طی یک هفته بر اثر غرق شدن قایق‌هایشان در نزدیکی سواحل غربی لیبی جان باختند.

بنا به آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۱۵۰۰ پناهجو که از سواحل غربی لیبی به مقصد قاره اروپا حرکت کرده بودند جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که بیش از ۳۰ هزار پناهجو نیز از خطر غرق شدن در نزدیکی سواحل لیبی نجات پیدا کرده‌اند.

مسیر دریایی ۳۰۰ کیلومتری بین غرب لیبی و جنوب ایتالیا یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که ده‌ها هزار پناهجو هر سال برای رساندن خود به قاره اروپا انتخاب می‌کنند. این پناهجویان که اکثر آنها اهل کشورهای منطقه ساحل در آفریقا هستند مورد سوءاستفاده قاچاقچیان فعال در مسیر انتقال پناهجوها در دریای مدیترانه قرار می‌گیرند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر طی ماه‌های گذشته بارها از برخوردهایی که در لیبی با پناهجویان می‌شود انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: