۰

بیانیه مفتی اهل سنت فارس در پی سخنان اهانت‌آمیز گرگیج

در بخشی از بیانیه مفتی اهل سنت فارس در پی سخنان اهانت‌آمیز گرگیج آمده است: «اگر امروز تریبونی در دست داریم از آن برای تفرقه استفاده نکنیم و بهانه‌ای دست دشمن ندهیم».
کد خبر: ۲۶۴۶۰۰
۱۵:۵۱ - ۰۵ دی ۱۴۰۰

بیانیه مفتی اهل سنت فارس در پی سخنان اهانت‌آمیز گرگیج

به گزارش «شیعه نیوز»، در بخشی از بیانیه مفتی اهل سنت فارس در پی سخنان اهانت‌آمیز گرگیج آمده است: «اگر امروز تریبونی در دست داریم از آن برای تفرقه استفاده نکنیم و بهانه‌ای دست دشمن ندهیم».

 در پی سخنان اهانت‌آمیز و تفرقه‌افکن مولوی گرگیج، امام‌جمعه سابق اهل سنت آزادشهر در خطبه‌های نماز جمعه گذشته، شیخ عبدالعزیز قاضی‌زاده، مفتی اهل تسنن جنوب استان فارس و امام‌جمعه شهرستان اوز بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود با اشاره به حفظ اتحاد مسلمین جهان، بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی تأکید کرده‌اند، موضوعی اساسی و مهم که از دیرباز یکی از راه‌های نفوذ دشمن بر مسلمین بوده و اهمیت آن در تمامی دوره‌های تاریخی به خوبی حس می‌شود.

تأکیدی که به طور قطع برگرفته از کلام نافذ و بصیرانه حضرت علی(ع) در گنجینه‌ گهربار نهج‌البلاغه است: پس بنگرید به آخر کارشان «قوم بنی اسرائیل» آن هنگام که بین آنها تفرقه افتاد و مهربانی و الفت‌ها بهم خورد و سخن‌ها و دل‌ها مختلف و گروه گروه شدند و به جان هم افتادند و پراکنده گشتند و با هم جنگیدند، پس خداوند، لباس عزت را از تن آن‌ها برکند و فراوانی نعمتش را از آن‌ها گرفت و آنچه باقی مانده، سرگذشت آنان است تا مایه عبرت، عبرت گیرندگان شود.

نهج‌البلاغه، خطبه ۱۹۲

سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۰۳

«وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ *وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم إِذ كُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَكُنتُم عَلىٰ شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَكُم مِنها ۗ كَذٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُم آياتِهِ لَعَلَّكُم تَهتَدونَ﴿۱۰۳﴾؛ و همگی به ریسمان خدا [= قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌]، چنگ زنید، و پراکنده نشوید! و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید! و شما بر لبِ حفره‌ای از آتش بودید، خدا شما را از آن نجات داد؛ این چنین، خداوند آیات خود را برای شما آشکار می‌سازد؛ شاید پذیرای هدایت شوید».

خداوند در قرآن کریم این معجزه الهی بر لزوم وحدت تأکید می‌کند و از لبه آتش نام می‌برد، لبه آتشی که امروز با دشمنان اسلام و دشمنان تفرقه‌افکن منتظر حرفی هستند که آتش تفرقه میان مسلمانان را شعله‌ور کنند و شیعه و سنی را به جان هم بیندازند و با هر بهانه و ترفندی به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه هستند تا با بزرگنمايی و دست گذاشتن روی اعتقادات شيعه و سنی و توهين به آن‌ها مخصوصاً در ايران اگر گسترش پيدا كند دشمن را بيشتر به هدف نزديک خواهد كرد ما به تحکیم، وحدت و همدلی نیاز داریم. اگر امروز تریبونی در دست داریم از آن برای تفرقه استفاده نکنیم و بهانه‌ای دست دشمن ندهیم.

در پایان این سخن گرانبهای مقام معظم رهبری را همیشه سر لوحه قرار دهیم: دشمنان اسلام می‌خواهند بین مسلمان‌ها ایجاد اختلاف کنند. این برای آن‌ها از هر جنگ نظامی، از هر حرکت سیاسی، از هر چالش اقتصادی باصرفه‌تر است.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: