۱

کشتی حامل سلاح ایران به یمن توقیف شد

ناوگان پنجم دریایی آمریکا اعلام كرد یک کشتی ماهیگیری حامل سلاح های سبک را در بخش شمالی دریای عمان توقیف کرده اند.
کد خبر: ۲۶۴۴۹۰
۱۲:۰۲ - ۰۲ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، ناوگان پنجم دریایی آمریکا اعلام كرد یک کشتی ماهیگیری حامل سلاح های سبک را در بخش شمالی دریای عمان توقیف کرده اند.

ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین، دیشب با صدور بیانیه ای در صفحه توییتر خود با اعلام این خبر مدعی شد: این کشتی ماهیگیری بدون پرچم دوشنبه این هفته (20 دسامبر 2021) در بخش شمالی دریای عرب و در نزدیکی عمان و پاکستان در حرکت بوده که از سوی ناوگان آمریکا توقیف شده است. این کشتی ماهیگیری با 5 خدمه یمنی و حامل 1400 قبضه تفنگ کلاشینکف و 226 هزار گلوله است که احتمالا از سوی ایران برای حوثی ها یمن (انصارالله) در حال ارسال بوده است.

در این بیانیه آمده است: این قایق در مسیری حرکت می کرد که "به طور تاریخی برای حمل و نقل غیرقانونی سلاح به حوثی ها در یمن استفاده می شد... عرضه، فروش یا انتقال مستقیم و غیرمستقیم تسلیحات به حوثی‌ها ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌های آمریکا است." کشتی‌های گشتی نیروی دریایی آمریکا قبل از غرق کردن کشتی ماهیگیری به دلیل "خطری" که برای کشتی های تجاری ایجاد می کرد، سلاح های مصادره شده را به ناوشکن "یو اس اس اوکین" منتقل کردند. گفته می شود که خدمه یمنی به کشورشان بازگردانده خواهند شد. ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که در سال جاری (2021) تاکنون حدود 8700 قبضه سلاح به مقصد یمن را در منطقه 2.5 میلیون مایل مربعی که در آن گشت‌زنی می‌کند، از جمله دریای سرخ و خلیج فارس که دارای اهمیت استراتژیک است، مصادره کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
مصادره،توقیف،اسلحه .. بیا برو پی کارت..! تو کی هستی،که حد و حدود برای جهات تایین میکنی! اگر راست میگی بیا کشتی ها ما توقیف کن،تا بعد ببینی چی میشه!