۰

اثبات همدستی امارات در قتل جمال خاشقچی

با توجه به مدارک جدید منتشر شده در واشنگتن پست، نیروهای امنیتی امارات، دو ماه پیش از قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه نگار و منتقد عربستان سعودی، با استفاده از جاسوس‌افزار صهیونیستی "پگاسوس" تلفن همراه حنان العتر همسر مصری وی را هک کرده بودند.
کد خبر: ۲۶۴۴۲۰
۰۸:۵۰ - ۰۱ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، با توجه به مدارک جدید منتشر شده در واشنگتن پست، نیروهای امنیتی امارات، دو ماه پیش از قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه نگار و منتقد عربستان سعودی، با استفاده از جاسوس‌افزار صهیونیستی "پگاسوس" تلفن همراه حنان العتر همسر مصری وی را هک کرده بودند.

تحلیل بیل مارکزاک کارشناس امنیت سایبری در موسسه "سیتیزن لب" که تلفن حنان العتر با جاسوس‌افزار "پگاسوس" ساخت شرکت صهیونیستی "ان اس او" هک شده است.

این اولین مدارک علیه دولت امارات در مشارکت در قتل جمال خاشقی است.

به گفته مارکزاک، هک گوشی حنان العتر زمانی اتفاق افتاد که وی در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ پس از بازگشت به امارات، توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد.

او دو گوشی همراه، لپ‌تاپ و رمز عبورش را به افسران اماراتی تحویل داد و پس از آن به صورت چشم بسته و دست بسته به مرکز بازجویی منتقل شد. در بازجویی افسران امنیتی اماراتی از حنان العتر سوالات مختلفی در مورد خاشقچی پرسیدند.

مارکزاک افزود: افسران امنیتی امارات پس از ضبط گوشی‌های همراه حنان العتر اقدام به نصب جاسوس‌افزار پگاسوس بر روی گوشی وی کردند و پس از چند روز این گوشی‌ها را به او تحویل دادند.

حنان العتر در مراسمی مذهبی در واشنگتن و در ژوئن ۲۰۱۸ با خاشقچی و درست چند ماه پیش از قتل وی در کنسولگری عربستان در استانبول، ازدواج کرد. ازدواج آن‌ها رسما ثبت نشده و خاشقچی این ازدواج را از خدیجه جنگیز، نامزد ترکیه‌ای خود مخفی نگه داشته بود.

به گزارش ایرنا، جنجال نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس حدود در سال جاری و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ این نرم‌افزار جاسوسی به تلفن‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی در جهان آغاز شد.

تحقیقات جامع بیش از ۱۷ سازمان خبری نشان داد که از نرم‌افزار جاسوسی موسوم به "پگاسوس" ساخت شرکت فناوری صهیونیستی "ان اس او" برای جاسوسی از گوشی‌های همراه صدها خبرنگار، فعال سیاسی و اجتماعی وهمچنین سیاستمدار در سرتاسر جهان استفاده شده است.

طبق گزارش "سی ان بی‌سی" یک از شخصیت‌های مهم که گوشی او توسط این نرم‌افزار جاسوسی هک شده است، نامزد جمال خاشقچی است که توسط عاملان حکومت سعودی در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید.

کشورهایی که بیشترین استفاده را از این نرم‌افزار انجام داده‌اند شامل آذربایجان، بحرین، مجارستان، هند، قزاقستان، مکزیک، مراکش، رواندا، عربستان سعودی و امارات می‌شوند.

یکی از شناخته شده‌ترین منتقدان حکومت عربستان سعودی جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی بود که به دست عوامل بن سلمان در کنسولگری این کشور در ترکیه به شکل فجیعی به قتل رسید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: