۰

شورای اینترنتی طلاب تشکیل می شود

مدیر هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ حوزه های علمیه از تاسیس شورای اینترنتی با دستور آیت‌الله اعرافی خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۴۱۴
۱۶:۱۴ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام قربانی در نشست طلاب و روحانیون فعال در فضای مجازی که در فاز ۷ ساختمان شهید صدوقی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت زهرا می فرمایند: مَنْ أصْعَدَ إلی اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ؛ هرکس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها و برکات خود را برای او تقدیر می نماید.

مدیر هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ حوزه های علمیه، افزود: برای ما که کار ما هنری و مجازی هست این روایت خیلی کارساز است؛ اگر در کارمان که تبلیغ رسانه ای است و ما مشغول آن هستیم به این نکته توجه داشته باشیم و خلوص نیت را در فعالیت خود قرار بدهیم قطعاً برکت کارها خیلی متفاوت هست.

حجت الاسلام قربانی در ادامه به شگردهای تبلیغاتی رسانه های معاند اشاره کرد و گفت: رسانه هایی که در دنیا فعال هستند به ویژه رسانه های مخالفین، انواع و اقسام شگردهای تبلیغاتی را به کار می گیرند در مواجهه با نظام مقدس جمهوری اسلامی اینقدر شگردهای تبلیغاتی به کار بردند که دیگه برای ما عیان شده است و در واقع آشنا شده ایم. ما هم ممکنه در وهله اول خیلی از این شگردها را بدست بگیریم و انجام دهیم اما قاعدتاً خیلی از این شگردها با مبانی دینی ما سازگار نیست، لذا اینجاست که این روایت می آید و ما را توجیه می کند.

وی ادامه داد: همه شبکه های ضد انقلاب قوی تر از گذشته در این عرصه حضور پیدا کرده‌اند قاعدتاً بعضی از کارهای ما که جنبه سیاه پراکنی و یأس باشد، خب نباید انجام شود، ما باید از مسیر درستش کار را انجام دهیم این راهی که شما می روید واقعا مسیر درستی است، ان شاءالله در این مسیر همگی موفق و مؤید باشید و الگویی برای دیگر طلبه ها باشید و کسانی که می خواهند در این مسیر قدم بردارند از وجود شما بهره مند شوند.

مدیر هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ با اشاره به اهمیت خوانش فکری برای اثربخشی فعالیت ها در فضای مجازی و با توصیف شرایط فعلی با دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: کسانی که الان با عملیات نظامی و این فعالیت ها آشنایی دارند تقریباً فضا را فضای جنگی می بینند و متوجه هستند، بزرگان پدافندی ما هم به این مطلب اذعان دارند الان به دوران جنگ رسیدیم.

وی ادامه داد؛ قرآن کریم در شرایط جنگی چه توصیه ای دارد: بخش زیادی از قرآن کریم شرایط جنگی مسلمانان صدر اسلام را به تصویر کشیده است یکی از آیاتی که قبل از انقلاب به آن تکیه کردیم سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰ (وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ) این آیه در واقع چراغ روشن و راهنمای اصلی ماست در شرایط جنگ، قرآن کریم می فرماید از تمام قدرت و ظرفیتت استفاده کن.

مدیر هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ حوزه های علمیه در ادامه به ضرورت استفاده از تمام ظرفیت و توان در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: استفاده کردن از تمام ظرفیت ها یعنی من امروز ذهن و فکرم و تمام دغدغه ام این شرایط باشد، یکی از عزیزان در زمان دفاع مقدس هم رزم حاج قاسم بوده و هم در عملیات مختلف حضور داشته، تعریف می کند ما در شرایط مختلف حتی مرخصی ها هم اینقدر ذهنمان درگیر عملیات جنگ بود که اصلا یادمان می رفت در مرخصی هستیم.

وی ادامه داد؛ یک بزرگواری می‌گفت من چند بار از اهواز مرخصی گرفتم که بیایم و خانواده ام را ببینم ولی بعدا دیدم کلا فراموش کردم و رفته بودم تهران دنبال کار و مأموریت؛ اینقدر ذهن فرد را درگیر کار می کند ان شاءالله تمام ذهنمون درگیر کار تبلیغی و شرایطی که دَر آن قرار داریم باشیم.

حجت الاسلام قربانی در پایان با اشاره به طرح تبلیغ طلاب در فضای مجازی و تاسیس شورای تبلیغ اینترنتی، گفت: طرح تبلیغ اینترنتی با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه بازنگری شد و این طرح تغییراتی کرد و دوباره اصلاح شد.

وی ادامه داد؛ تأسیس شورای اینترنتی باز یکی از کارهایی است که آیت الله اعرافی خیلی برای تاسیس آن تأکید دارد و تصریح کرده که یک شورایی خودتان داشته باشید و من هم عضو شورا باشم.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: