۰

رشد ۱۷ درصدی بازار جهانی غذای حلال

شرکت‌کنندگان در نشست اتاق بازرگانی صنایع و کشاورزی اسلامی که با حضور ۱۹ کشور جهان در مکه مکرمه برگزار شد، اعلام کردند که نرخ رشد بازار غذای حلال در جهان ۱۷ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۶۴۳۴۹
۱۲:۲۸ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، هشام محمد کعکی، نائب رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و صنایع عربستان سعودی و رئیس هیئت مدیره اتاق مکه مکرمه، اعلام کرد که نرخ رشد بازار غذای حلال در جهان ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از آنجایی که مجموع هزینه‌های سالانه بخش‌های حلال در سال ۲۰۲۰ حدود ۴,۶ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود، انتظار می‌رود نرخ رشد مصرف غذای حلال به میزان زیادی در سال جاری افزایش یابد.

کعکی در اختتامیه سی و دومین جلسه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اسلامی در مکه مکرمه که در روزهای جمعه و شنبه با حضور هیئت‌هایی از ۱۹ کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: بازار غذای حلال بیشترین رشد در سبد غذایی جهانی را داشته است.

این مسئول سعودی تصریح کرد: گزارش غذای حلال در ۲۰۲۰ تأیید کرده است که بازار غذای حلال، نرخ رشد سالانه مرکب، ارزش، حجم، تولید، مصرف، فروش، درآمد، قیمت‌های بازار و هزینه‌های تولید را در نظر گرفته است.

اشرف الطنبولی، مدیر طرح حلال اتاق اسلامی، به افزایش تقاضا برای محصولات حلال و افزایش تعداد مصرف کنندگان اشاره کرد، اما در عین حال نسبت به تلاش برخی شرکت‌ها برای سوء استفاده از شعار حلال به منظور ترویج محصولات خود در کشورهای اسلامی هشدار داد به ویژه در نبود چتر واحدی که شامل ارگان‌ها و سازمان‌های جهانی متخصص در حلال باشد.

یوسف خلاوی، دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اسلامی نیز گفت: نشستی که برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا به میزبانی اتاق بازرگانی مکه مکرمه برگزار شد، به دلیل حضور نمایندگان ۱۹ کشور جهان از بین ۵۸ کشور عضو این اتاق حائز اهمیت بود؛ به‌خصوص که ده‌ها طرح پیشگام را برای یک ملت قدرتمند مدرن اسلامی از طریق پروژه‌های مختلف خود مانند اتحادیه صاحبان مشاغل، سرمایه‌گذاری‌ها، صندوق زکات و طرح حلال اجرا می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: