۰

رهبر موقت اخوان المسلمین مصر به اعدام محکوم شد

دستگاه امنیتی مصر شهریور سال گذشته، محمود عزت را چند روز پس از صدور حکم دادگاه دستگیر و روانه زندان کرد.
کد خبر: ۲۶۴۳۱۶
۱۶:۱۳ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دستگاه امنیتی مصر شهریور سال گذشته، محمود عزت را چند روز پس از صدور حکم دادگاه دستگیر و روانه زندان کرد.
رسانه‌های مصری از تایید حکم اعدام محمود عزت رهبر موقت اخوان المسلمین خبر دادند.

 رسانه‌های مصری اعلام کردند که قوه قضائیه این کشور حکم اعدام محمود عزت رهبر اخوان المسلمین را تایید کرده است.

دادگاهی در مصر روز یکشنبه حکم اعدام محمود عزت را در پرونده ارتباط با طرف‌های خارجی تایید کرد.

دادگاه عالی جنایی امنیت دولتی حکم اعدام او را در پرونده‌ای که در رسانه‌ها به «نفوذ به مرزهای شرقی» معروف است، به دلیل اتهام او به همکاری با احزاب خارجی علیه منافع کشور صادر کرد.

عزت در دو پرونده ارتباط با کشورهای خارجی علیه نظام امنیت ملی مصر و هجوم به مرزهای شرقی و دو فقره حبس ابد (۲۵ سال) بر اساس حکم غیابی محکوم شده بود.

دستگاه امنیتی مصر شهریور سال گذشته، محمود عزت را چند روز پس از صدور حکم دادگاه دستگیر و روانه زندان کرد.

نیروهای امنیتی مصر محمود عزت را در یکی از آپارتمان های مسکونی در منطقه التجمع الخامس در قاهره بازداشت کردند. وزرات کشور مصر عزت را مسوول اصلی تاسیس شاخه نظامی اخوان المسلمین مصر می‌داند. محمود عزت از شخصیت های کلیدی و مهم اخوان المسلمین بوده و از او به عنوان «نگهبان دارایی و اسرار گروه»، یاد می‌شود.

پرونده مربوط به محمود عزت به سال ۲۰۱۱ و در جریان حوادث ژانویه همان سال به دنبال هجوم به زندان 'وادی النترون' و حمله به تاسیسات امنیتی برمی‌گردد.

محمود عزت از دهه ۱۹۶۰، از شخصیت‌های کلیدی و مهم اخوان المسلمین بوده و از او به عنوان نگهبان دارایی و اسرار گروه، یاد شده است.

پس از بازداشت محمد بدیع، در سال ۲۰۱۳، اخوان المسلمین محمود عزت را به عنوان رهبر موقت این گروه معرفی کرد.

دولت مصر، اخوان المسلمین را یک "گروه تروریستی" می‌داند و فعالیت‌های آن را پس از کودتای نظامیان علیه دولت محمد مرسی غیر قانونی اعلام کرده است.

در چند سال گذشته شمار زیادی از اعضای این حزب بازداشت و زندانی شده‌اند. شماری از رهبران آن در زندان و یا در جریان دادگاه درگذشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: