۰

فراخوان بیان مظلومیت شهید نمر در جهان

در آستانه ششمین سالروز شهادت شیخ نمر باقر النمر کمیته بین المللی بزرگداشت این روحانی مجاهد از تمام آزادگان جهان خواست یاد و نام این شهید را گرامی بدارند.
کد خبر: ۲۶۴۳۰۱
۱۲:۲۲ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، شهید شیخ نمر باقر النمر از علمای سرشناس شیعیان عربستان، در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۴ به همراه ۴۶ تن دیگر به دست رژیم سعودی اعدام و به شهادت رسید. رژیم سعودی حتی مسجد امام حسین (ع) در استان قطیف را که محل نماز خواندن و سخنرانی شهید «باقر النمر» بود به کلی تخریب کرد تا وجود این مسجد، یاد و نام این شهید را زنده نکند.

در آستانه سالروز شهادت شیخ نمر فقیه بزرگ عربستان که به دست آل سعود به قتل رسید، موسسه بین المللی شهید آیت الله نمر شعار (لهم البشری) را با الهام از این آیه قرآن کریم (وَالَّذِینَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَن یَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَی الله لَهُمُ الْبُشْرَی فَبَشِّرْ عِبَادِ) برگزیده است.

همچنین این موسسه با دعوت از تمام مومنان،آزادگان، بزرگان، علما و شخصیت ها و تمام موسسات، هیئت های علمی، رسانه ای، سیاسی، فرهنگی و تمام سازمان ها،حوزه های علمیه، مدارس، شبکه ها، رادیو ها، مراکز و انجمن ها در سراسر جهان خواست که به زنده نگه داشتن سالروز شهادت شیخ نمر بپردازند و فعالیت های مختلفی را به یاد این شهید والامقام و بزرگداشت آثار جاویدانش در جهان انجام دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است از همگان می خواهیم تا در طول یک هفته از (۶تا۱۳دی ماه) به برگزاری جشنواره ها و مراسمات مختلف و فعالیت های رسانه ای در این حوزه بپردازند.

همچنین از ائمه جمعه می خواهیم در خطبه های نمازهای جمعه به بیان مواضع صادقانه و شجاعانه شهید نمر در مبارزه با ظلم و ستم و استبداد بپردازند و از جوامع بین المللی می خواهیم تا با فشار بر نظام سعودی پیکر شهید نمر را تحویل خانواده ایشان دهند.

در این بیانه آمده است از زمان شهادت شهید بزرگوار نمر و همراهان ایشان هنوز پیکر شهید بزرگوار تحویل خانواده ایشان نشده است و کمیته بین المللی بزرگداشت شهید نمر از همگان می خواهد با فشار رسانه ای، حقوقی و سیاسی و بین المللی بر آل سعود در سریع ترین زمان ممکن پیکر شهید بزرگوار را تحویل دهند.

در پایان این بیانیه از تمام سازمان ها و موسسات بین المللی، سیاسی، حقوقی و رسانه ای خواسته شده تا پویش جهانی برای مبارزه با احکام و اعدام های سیاسی و مجرمانه آل سعود به راه بیاندازند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: