۰

طالبان حضور عروس‌ها كنار دامادها را ممنوع كرد!

خبرگزاری دولتی باختر افغانستان با انتشار تصویری از برگزاری یک مراسم عروسی دسته‌جمعی توسط یک موسسه خیریه در ولایت قندهار در افغانستان خبر داد که در آن بر خلاف عروسی‌های سابق که عروس و دامادها کنار هم قرار داشتند، فقط دامادها در تصویر دیده می‌شوند!
کد خبر: ۲۶۴۲۹۸
۱۱:۵۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، خبرگزاری دولتی باختر افغانستان با انتشار تصویری از برگزاری یک مراسم عروسی دسته‌جمعی توسط یک موسسه خیریه در ولایت قندهار در افغانستان خبر داد که در آن بر خلاف عروسی‌های سابق که عروس و دامادها کنار هم قرار داشتند، فقط دامادها در تصویر دیده می‌شوند!

کرزی: پس از فرار اشرف غنی، از طالبان خواستم وارد کابل شوند!
حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان، در گفتگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس آمریکا می‌گوید که پس از فرار اشرف غنی، او از طالبان خواسته است که وارد کابل شوند تا از هرج‌ومرج و غارت دارایی‌های مردم از سوی افراد استفاده‌جو جلوگیری شود.
کرزی که به تازگی با خبرگزاری اسوشیتدپرس مصاحبه کرده، گفته است که طالبان وارد کابل نمی‌شدند؛ اما فرار اشرف غنی و ایجاد خلای قدرت، او را ناگزیر کرده که از طالبان بخواهد وارد کابل شوند. به گفته‌ی او، برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت با طالبان توافق شده بود و قرار بود که در روز سقوط کابل یا یک روز پس از آن، هیئتی که او نیز در آن شامل بود به قطر برود و با طالبان در این مورد توافق کنند؛ اما فرار اشرف غنی همه چیز را به هم زد. کرزی، هم‌چنان گفته است که طالبان نیز در آن روزها منتظر آمدن این هیئت به قطر بودند تا در مورد مواد نهایی انتقال قدرت با او و عبدالله عبدالله، توافق کنند. آن‌گونه که کرزی در این مصاحبه گفته، پس از فرار اشرف غنی، رییس محافظت ارگ با او تماس می‌گیرند و می‌خواهند که کرسی ریاست‌جمهوری را به دست بگیرد؛ اما به گفته‌ی خودش، از آن‌جایی که در آن زمان حق و صلاحیت قانونی برای گرفتن این موقف را نداشته، این درخواست را رد می‌کند. رییس‌جمهور پیشین، گفته است که در زمان سقوط کابل، هیچ مقام امنیتی به شمول وزیر دفاع، وزیر داخله و فرماندهی پلیس کابل حضور نداشتند. کرزی، گفته است که بسم‌الله خان، وزیر دفاع از او نیز، خواسته بود که افغانستان را ترک کند. در همین حال، کرزی از جامعه‌ی جهانی خواسته است که با طالبان تعامل کنند؛ او از طالبان نیز خواسته است که به حقوق و آزادی‌های شهروندان کشور احترام بگذارند و به زنان اجازه‌ی کار و به دختران اجازه‌ی تحصیل را بدهند.

بانک‌های خصوصی به خاطر چپاول و غارت طالبان مفلس شده‌اند!
بانک های خصوصی افغانستان که بخاطر طالب ورشکسته شده و به افلاس رفته اند هیچ سرمایه ی در بین پول های منجمد شده افغانستان درامریکا ندارند. وضاحت این مطلب مهم است زیرا طالب مسدود شدن دارایی های افغانستان را دلیل و عامل ورشکستگی بانک های خصوصی عنوان میکند و مردم را فریب میدهند. بانک های خصوصی عمدتا بخاطر چپاول طالب و روش های غلط آنها به افلاس مطلق رفته اند. در عین زمان بانک های دولتی که در داد و ستد دخیل بودند نیز ورشکسته شده و توانایی بازپرداخت اندوخته ها و پس انداز های مردم را ندارند. قیمت جایداد در افغانستان به شدت کاهش یافته است و اگر طالب بخواهد جایداد هایی را که در مقابل قرضه ها به ضمانت گذاشته شده اند لیلام نماید و یا بفروشد بازهم بیست درصد پس انداز های مردم را پوره کرده نمیتوانند. به عبارت دیگر طالب مسوول مفقود شدن نزدیک به یک و نیم ملیارد دالر پس انداز های مردم در بانک های خصوصی و دولتی است. مسدود سازی منفذ های اطلاع دهی و سرکوب مطبوعات آزاد باعث شده است که مردم هیچ نوع آگاهی از دار و ندار بانک ها نداشته باشند. دلایل متعدد برای این ورشکستگی ها وجود دارد اما دست اندازی مستقیم چپاولگران طالب و دزدی اندوخته های مردم یکی از دلایل مرکزی و عمده به شمار میرود. طالب مسوول بدبختی و رنج کنونی در کشور است و تا زمانیکه از لجاجت دست برندارد افغانستان بیشتر در فاجعه انسانی غرق خواهد شد. دستگاه نامشروع و ضد مردم بقا نخواهد داشت.

شعار های "ما آمریکا را شکست دادیم" در حال پاک شدن از سطح شهر کابل است!

ملامتقی وزیر خارجه امارات اسلامی طالبان خطاب به آمریکا گفته است: شما یک ملت عالی و بزرگ هستید. ملاعبدالغنی برادر، معاون رییس الوزرای طالبان هم می‌گوید که ذخایر منجمد شده از سوی امریکا پول مردم افغانستان است و باید آزاد شود. او همچنان از کشورهای جهان بخاطر سکوت در پیوند به منجمد ماندن پول‌های افغانستان انتقاد می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: