۰

نشست فوق‌العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان

نشست فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز (یک‌شنبه، ۲۸ قوس) با محوریت افغانستان در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۴۲۸۲
۱۰:۱۵ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، شست فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز (یک‌شنبه، ۲۸ قوس) با محوریت افغانستان در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان برگزار می‌شود.

در این نشست هیاتی از طالبان به رهبری مولوی امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه این گروه و هیات امریکایی به رهبری توماس وست؛ نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان دعوت هستند.

شاه محمود قریشی؛ وزیر خارجه پاکستان ابراز امیدواری کرده که کنفرانس سازمان همکاری اسلامی یا OIC در اسلام‌آباد به دستیابی به اجماع در مورد افغانستان و جلب توجه جهانیان برای رسیدگی به بحران این کشور کمک کند.

جریان سیاسی از جمله حزب جمعیت اسلامی افغانستان این نشست فرصتی خوانده‌است تا نمایندگان کشورهای اسلامی به طالبان تفهیم کنند که این گروه به گفتگوهای جامع میان همه طرف‌های مختلف سیاسی افغانستان، جهت توافق و دست‌یابی به نقشه راه جامع پیرامون همه مسایل ملی و منطقه‌ای، از جمله تشکیل نظام مبتنی بر رأی و اراده جمعی مردم افغانستان، تن بدهد.

این حزب گفته‌است که این حزب همچنین گفته‌است که انتظار دارد تا این نشست، به تریبونی برای کارزار گروه طالبان جهت کسب مشروعیت بین‌المللی این گروه بدل نشود.

همچنین «شورای مقاومت ملی جمهوری افغانستان» و جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود، از سازمان همکاری‌ اسلامی خواسته‌اند که رژیم طالبان را به‌رسمیت نشناسید و برای ایجاد حکومت فراگیر فشار بیاورید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: