۰

انتقاد شدید پارلمان اروپا از وضعیت حقوق زنان در عربستان

پارلمان اروپا آزار و اذیت مداوم مدافعان حقوق زنان در عربستان توسط مقامات سعودی را محکوم کرد.
کد خبر: ۲۶۴۲۷۸
۰۹:۱۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، پارلمان اروپا از آزار و اذیت مداوم مدافعان حقوق زنان سعودی توسط مقامات سعودی ابراز تاسف کرد.

به گزارش سازمان حقوق بشر « القسط» پارلمان اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالان زن آزاد شده پس از فشارهای شدید بین‌المللی همچنان با نقض حقوق بشر و محدودیت‌های سختگیرانه مانند ممنوعیت سفر مواجه هستند.

پایگاه الخلیج الجدید نوشت: پارلمان اروپا مجدداً از مقامات سعودی خواست تا فورا و بدون قید و شرط تمام زنانی که به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری در بازداشت به سرمی‌برند را آزاد کنند.

بیش از 100 زن در عربستان به دلیل فعالیت‌های اصلاحی و حقوق بشری یا ابراز عقاید خود تحت سرکوب و دستگیری قرار گرفتند و حدود 60 زن همچنان به طور خودسرانه در بازداشت به سر می‌برند، در حالی که اکثر زنان آزاد شده با محدودیت‌های سفر مواجه هستند.

سازمان دیده بان حقوق بشر پیشتر هشدار داده بود که زندانیان زن آزاد شده مجدداً تحت بازداشت خودسرانه و یا آزار و اذیت و محدودیت در ابراز عقیده قرار می‌گیرند.

مقامات سعودی ادعا می‌کنند که به دنبال اصلاحات اجتماعی برای زنان هستند.

از زمان آغاز ولیعهدی بن سلمان سرکوب هماهنگ مخالفان، فعالان حقوق بشر و روحانیون مستقل شدت بخشیده شد. از سال 2018 فعالان زن سعودی نیز طعم تلخ سرکوب‌های سیاسی را چشیده‌اند.

نقض حقوق زنان توسط رژیم سعودی در حال افزایش است که این واقعیت دردناک زنان سعودی را وادار به فرار برای داشتن امنیت در خارج از کشور می‌کند.

ریاض مدت‌هاست که به دلیل نقض حقوق زنان و به ویژه بازداشت مدافعان حقوق زنان سعودی در سطح بین‌الملل مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: