۰

سیل ویرانگر در اربیل عراق+ تصویر

بارش‌های سیل‌آسا طی یک روز گذشته در شمال عراق باعث جان باختن و مفقودی شماری از شهروندان این کشور و وارد آمدن خسارت‌های گسترده به زیرساخت‌ها و اموال عمومی و شخصی به ویژه در استان اربیل شده است.
کد خبر: ۲۶۴۲۳۲
۰۹:۱۸ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، بارندگی‌های گسترده در منطقه کردستان عراق و استان‌‌های دیگر این کشور طی 24 ساعت گذشته تاکنون بیش از 10 کشته و چند مفقودی برجای گذاشته و احتمال دارد حکومت این منطقه وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بارندگی‌های شدید از عصر دیروز پنجشنبه در شمال عراق آغاز شده و باعث ایجاد آبگرفتگی، سیل و فوت 11 نفر شده است. چند تن دیگر مفقود شده و خسارت‌‌های مادی گسترده‌ای به اموال عمومی و شخصی وارد شده است.

وضعیت در برخی از مناطق کردستان عراق بعد از جاری شدن سیل وخیم و بحرانی گزارش شده و آبگرفتی منازل و خیابان‌‌ها زندگی را برای مردم منطقه سخت کرده است. در برخی از این مناطق مؤسسات دولتی اقدام به توزیع اقلام خوراکی در بین آسیب دیدگان کرده‌اند.

علاوه بر منطقه کردستان عراق، بارش‌های شدید طی 24 گذشته در دیگر مناطق عراق مانند استان‌های کرکوک و نینوی (شمال غرب) نیز باعث وارد آمدن خسارت و آب گرفتگی در مناطق روستایی این دو استان شده است.

در منطقه «قوش تپه»، سیل کامیون‌ها و خودروهای باری را در هم کوبیده و خسارت‌هایی به رانندگان وارد کرده است. در برخی مناطق، سیلاب باعث تخریب جاده‌ها و پل‌های مواصلاتی در شهرهای شمالی عراق شده است.

مسرور بارزانی، رئیس حکومت منطقه کردستان عراق ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان، دستور تشکیل جلسه اضطراری برای بررسی پیامدها و خسارت‌های سیل داده و هم اکنون این جلسه در حال برگزاری است.

اداره هواشناسی منطقه کردستان عراق هشدار داده است که طی 24 ساعت آینده موجی جدیدی از بارش‌ها در شمال این کشور آغاز خواهد شد.

 مناطق شمالی استان اربیل به ویژه شهرستان «کویه» و «طقطق» و مناطق حومه این دو شهرستان شاهد رعد و برق و بارندگی شدید خواهد بود.

سیل ویرانگر در اربیل عراق+ تصویر

سیل ویرانگر در اربیل عراق+ تصویر

سیل ویرانگر در اربیل عراق+ تصویر

سیل ویرانگر در اربیل عراق+ تصویر

سیل ویرانگر در اربیل عراق+ تصویر

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: