۰

درخواست دیده‌بان حقوق بشر از بحرین برای آزادی فعالان سیاسی

دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد که دادگاه استیناف بحرین، به عنوان مثال، تشخیص داد که اتهامات "تروریستی" و حبس ابد علیه عبدالوهاب حسین موجه است؛ چراکه او گروهی را برای ایجاد یک سیستم جمهوری در بحرین ایجاد کرده بود.
کد خبر: ۲۶۴۲۱۵
۱۳:۱۵ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد که دادگاه استیناف بحرین، به عنوان مثال، تشخیص داد که اتهامات "تروریستی" و حبس ابد علیه عبدالوهاب حسین موجه است؛ چراکه او گروهی را برای ایجاد یک سیستم جمهوری در بحرین ایجاد کرده بود.

 دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم آل خلیفه باید تمامی زندانیان حقوق بشر، فعالان مخالف و روزنامه نگارانی را که از حق خود برای تظاهرات مسالمت آمیز و تشکیل انجمن استفاده کرده‌اند، آزاد کند.

در بیانیه این نهاد حقوق بشری آمده است: برجسته‌ترین رهبران اپوزیسیون به دلیل نقش‌شان در اعتراضات دموکراسی‌خواهانه در سال ۲۰۱۱، بیش از یک دهه پشت میله‌های زندان باقی مانده‌اند. از جمله سرشناس‌ترین این افراد حسن مشیمع، رئیس "جنبش حق"، عبدالوهاب حسین از رهبران مخالف رژیم آل خلیفه، عبدالهادی الخواجه، مدافع برجسته حقوق بشر و عبدالجلیل السنکیس سخنگوی جنبش حق هستند.

مایکل بیچ، مدیر منطقه خاورمیانه در دیده بان حقوق بشر در این باره گفت: فعالان سیاسی و حقوق بشری بحرین و کسانی که نباید یک روز پشت میله‌های زندان باشند، بیشتر از یک دهه است که در زندان هستند. مقامات بحرینی باید بدون قید و شرط تمام کسانی را که به دلیل عقاید سیاسی خود به اتهامات خودسرانه یا پس از محاکمه‌های ناعادلانه محکوم شده‌اند، آزاد کنند.

در این بیانیه آمده است که بحرین بیشترین تعداد زندانی نسبت به جمعیتش را در غرب آسیا دارد. طوری که میان سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ مقامات بحرینی ۵۸ فرد را به خاطر فعالیت‌هایشان در اینترنت بازداشت و محاکمه کرده است.

طبق این بیانیه، دادگاه عالی استیناف بحرین محکومیت‌ها و احکام طولانی مدت علیه رهبران و فعالان برجسته اپوزیسیون را که به دلیل نقش داشتن در تظاهرات سال ۲۰۱۱ زندانی شده بودند و ابتدا در دادگاه نظامی محاکمه شدند، تایید کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد که دادگاه استیناف بحرین، به عنوان مثال، تشخیص داد که اتهامات "تروریستی" و حبس ابد علیه عبدالوهاب حسین موجه است؛ چراکه او گروهی را برای ایجاد یک سیستم جمهوری در بحرین ایجاد کرده بود.

همچنین این بیانیه تاکید شده که زندانی شدن دیگر چهره‌های برجسته مخالف، به‌ویژه شیخ علی سلمان، دبیرکل مجمع ملی منحل شده الوفاق ادامه دارد.

دیده بان حقوق بشر در ادامه بیانیه خود آورده است که وضعیت جسمی زندانیان و فقدان مراقبت‌های پزشکی کافی در تمامی زندان‌های بحرین همچنان یک موضوع نگران کننده است. الخواجه، مشیمع و السنکیس بار‌ها به شرایط غیرانسانی زندان، بدرفتاری و بی توجهی پزشکی اعتراض کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که دست‌کم سه زندانی به دلیل سهل انگاری و بی‌توجهی پزشکی جان خود را از دست داده‌اند.

مایکل بیچ در این باره گفت که هنوز برجسته‌ترین افراد معترض در بحرین بعد از یک دهه در شرایط تحقیر آمیزی، زندانی هستند و از دلایل این امر این است که بحرین دارای متحدان قوی مانند آمریکا و انگلیس است که به صورت علنی درباره نقض شدید حقوق بشر در بحرین اظهارنظر نمی‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: