۰

آخرین وضعیت امنیتی مرزهای سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در چند ماه گذشته شیب امنیت در سیستان و بلوچستان رو به صعود بوده است.
کد خبر: ۲۶۴۲۰۵
۱۱:۱۹ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در چند ماه گذشته شیب امنیت در سیستان و بلوچستان رو به صعود بوده است.

سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در چند ماه گذشته شیب امنیت در سیستان و بلوچستان رو به صعود بوده است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: امنیت سیستان و بلوچستان امنیت کل کشور است، برای همین مرزبانی این استان از اهمیت خاصیت برخوردار است.

وی ادامه داد: نمره مرزبانی این استان قابل قبول است از شمال تا جنوب این استان را بازدید کردیم امنیت خوبی حاکم است.

سردار گودرزی ادامه داد: اختصاص دستگاه‌های الکترونیکی، خودروهای تاکتیکی، تجهیزات نوین و نیروی انسانی با مهارت لازم رمز موفقیت مرزبانی این استان است.

وی گفت: تعداد زیادی دستگاه‌های التکرونیکی به این استان اختصاص داده شد، منازل سازمانی مورد نیاز همکارانمان را افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: چندین گذر مرزی و بازارچه مرزی در این استان در حال توسعه است و برای اینکه فعالیت بازارچه ها با توجه به نیاز کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به صورت شبانه روزی شود نیز هیچ مشکلی نداریم.

فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: با توجه به اینکه سهمیه جذب و استخدام در این استان تکمیل نشده هماهنگی لازم جهت رفع موانع و بروکراسی اداری در مرحله گزینش و استخدام در این استان انجام شد.

وی با اشاره به خدمات رفاهی برای مرزبانان گفت: ساخت شهرک سازمانی در مرکز استان و شهرهای مرزی در اولویت قرار دارد و به محض تامین زمین اعتبار لازم برای احداث اختصاص داده خواهد شد.

سردار گودرزی اضافه کرد: امروز در سیستان و بلوچستان توفیقی حاصل شد برای مهارت افزایی همکارانمان مرکز شبیه‌سازهای سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین و تعداد زیادی منازل سازمانی که مورد نیاز همکارانمان بود را در مرکز استان افتتاح کردیم.

وی اظهارداشت: در نشست کار ویژه مرز در خدمت استاندار سخت کوش سیستان و بلوچستان بودیم و در جلسه با مدیران کل و معاون استاندار در مورد پایانه های مرزی و تسهیل در نظام اقتصادی در این استان هماهنگی‌های خوبی انجام شد.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: هماهنگی بین گمرک و پایانه مرزی بویژه داد و ستد با کشورهای همسایه، موضوع انسداد مرز، جاده‌های مرزی، آبرسانی و برق رسانی به پاسگاه‌های مرزی، هوشمندسازی مرزهای این استان و ساماندهی شناورهای دریایی هماهنگی در استانداری و کمیسیون ویژه مرز انجام و مصوبات خوبی در بحث پدافند غیرعامل انجام گرفت که همه اینها می تواند در امنیت پایدار استان اثرگذار باشد.

وی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان نسبت به همه استان‌های کشور تعداد همکارانمان ارتقا پیدا کرده و تعداد زیادی دستگاه الکترونیکی مانند هلی شات، کوادکوپتر و پهپاد به این استان اختصاص یافته که در پایش مرزهای طبیعی منطقه می‌تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: