۰

مداح بحرینی غریبانه در ایران از دنیا رفت

سید امیر الموسوی مداح بحرینی که حدود ۶۰ سال سن داشت و پس از خیزش بیداری اسلامی در سال ۲۰۱۴ از بحرین اخراج شده و به همراه برادرانش به شهر مقدس مشهد آمده بود، بر اثر بیماری در ایران غریبانه از دنیا رفت.
کد خبر: ۲۶۴۱۹۰
۰۸:۳۹ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سید امیر الموسوی مداح بحرینی که حدود ۶۰ سال سن داشت و پس از خیزش بیداری اسلامی در سال ۲۰۱۴ از بحرین اخراج شده و به همراه برادرانش به شهر مقدس مشهد آمده بود، بر اثر بیماری در ایران غریبانه از دنیا رفت.

یکی از شاگردان او اظهارداشت: سید امیر از کودکی مداحی می‌کرد و استاد بسیاری از مداحان سرشناس بحرینی همچون سید مصطفی موسوی، حسین حاجی و ... محسوب می‌شود. او شاعر هم بود و در دورانی که شعر برای اهل بیت(ع) در بحرین کم پیدا می‌شد، او شعر می‌گرفت و روی جوانان اثرگذاری بسیاری داشت.

وی با اشاره به اینکه او بسیار ولایی و حزب‌الهی به تعبیر ایرانیان محسوب می‌شد و در بحرین مدت‌ها به زندان رفت، گفت: در سال ۲۰۱۱ و با شروع انقلاب بحرین، مواضعی علیه حکومت داشت و برای شهدا شعرخوانی کرد و حکومت نیز زمانی که دید او مخاطب دارد و جوانان گردش جمع می‌شوند، در سال ۲۰۱۵ او را از بحرین اخراج و وی را سلب تابعیت کرد. او در آن سال با برادرانش به ایران و شهر مشهد مقدس مهاجرت کرد و در این شهر ساکن شد.

 

فیلمی از مداحی مرحوم سید امیر الموسوی

وی گفت: این مداح سرشناس بحرینی در زمان حضور در ایران بسیار غریب بود و به جلسات دعوت نشد و از سوی جامعه هیأتی نیز مورد بی‌مهری قرار گرفت و در زمان بیماریش نیز کسی به عیادتش نرفت.

این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: او سه ماه دچار بیماری شد و در این مدت با کاهش وزن بسیاری هم مواجه شد و در نهایت صبح روز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه درگذشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیکر این مداح اهل بیت(ع) بناست صبح روز جمعه ۲۶ آذرماه در حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع و در رواق دارالمرحمه به خاک سپرده شود.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: