۰

پیام تشکر نجیب میقاتی برای محمد بن سلمان!

درحالی که هنوز شاخصی درباره احیای روابط لبنان و عربستان وجود ندارد منابعی از پیام تشکر نجیب میقاتی برای محمدبن سلمان خبر دادند.
کد خبر: ۲۶۴۰۴۶
۱۳:۰۹ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰

پیام تشکر نجیب میقاتی برای محمد بن سلمان!

به گزارش «شیعه نیوز»، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان از زمان تشکیل دولت خود تلاش کرد تا به روش‌های مختلف رضایت عربستان سعودی را جلب کند و بارزترین این روشها تحت فشار قرار دادن «جورج قرداحی» وزیر رسانه‌ سابق لبنان جهت استعفا بود. اما هیچ یک از این تحرکات میقاتی مورد توجه سعودی‌ها قرار نگرفت و تاثیری در بهبود روابط میان بیروت و ریاض نداشت.

به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، نجیب میقاتی در ادامه تلاشهای خود در این زمینه و در حالی که علیرغم استعفای جورج قرداحی هنوز هیچ نشانه‌ای در خصوص احیای روابط لبنان و عربستان وجود ندارد، پیام تشکر و قدردانی برای «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی فرستاد!

نخست وزیر لبنان در این پیام از بن سلمان به دلیل سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس و آن‌چه که «تلاشهای مستمر از سوی وی جهت تقویت همکاری و هماهنگی میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و همه کشورهای عربی از جمله لبنان» دانست تشکر و قدردانی کرد.

مصطفی علوش، معاون رئیس جریان المستقبل لبنان در این زمینه اظهار داشت، به نظر من دعوت از میقاتی برای سفر به عربستان در راستای تکمیل ابتکار فرانسه و تاکید بر آن است که پاریس همچنان به امور لبنان توجه دارد اما بر اساس شرایطی که در ابتکار فرانسه و بیانیه مشترک این کشور با عربستان مطرح شده است.

این درحالی است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر بازگشت سفیر عربستان به بیروت و سفیر لبنان به ریاض وجود ندارد. علاوه بر آن خروج «ولید البخاری» سفیر عربستان از بیروت و تعیین کاردار جدید عربستان در لبنان نشان می دهد که روابط دیپلماتیک میان دو کشور به سطح کاردار رسیده تا 2 سفارتخانه کاملاً بسته نشود اما در عین حال این روابط بسیار کمرنگ خواهد شد.

اغلب کارشناسان مسائل منطقه معتقدند، مطمئنا استعفای «جورج قرداحی» وزیر رسانه سابق لبنان سران سعودی را راضی نخواهد کرد و ریاض دست از دخالت‌های خود در لبنان برنخواهد داشت، همانگونه که وزیر خارجه عربستان به آن اذعان کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: