۰

نظر شهروندان اسراییل درباره حمله نظامی به ایران

از بین شهروندان عرب اسراییل تنها 18 درصد با گزینه حمله نظامی اسراییل بدون چراغ سبز آمریکا موافقت کرده اند.
کد خبر: ۲۶۴۰۰۹
۱۴:۲۶ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یک نظرسنجی اخیر از شهروندان اسراییل نشان می دهد که 51 درصد از پاسخ دهندگان از حمله اسراییل به سایت های هسته ای ایران بدون چراغ سبز آمریکا حمایت می کنند.

 این نظرسنجی که توسط "موسسه دموکراسی اسراییل" انجام و نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می دهد 51 درصد از شهروندان اسراییل از حمله نظامی بدون پشتوانه آمریکا به ایران حمایت می کنند؛ 18 درصد از پرسش شوندگان نظری درباره گزینه حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران ندارند و 31 درصد نیز گفته اند که فکر می کنند دریافت چراغ سبز از آمریکا قبل از حمله به ایران، ضروری است.

بر اساس این نظرسنجی، شکاف عمده ای بین یهودیان و شهروندان عرب اسراییل درباره گزینه حمله یکجانبه اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران وجود دارد و در حالی که 58 درصد شهروندان یهودی اسراییل با گزینه حمله بدون چراغ سبز آمریکا اعلام موافقت کرده اند؛ تنها 18 درصد از شهروندان عرب اسراییل با این گزینه اعلام موافقت کرده اند.

از سوی دیگر در بین جناح های سیاسی نیز اکثریت جناح راست اسراییل با حمله بدون کسب رضایت آمریکا به ایران موافقت کرده اند در حالی که حدود نیمی از جناح میانه اسراییل با این گزینه موافق است و کمی بیش از یک سوم از جناح چپ اسراییل با این گزینه اعلام همراهی کرده است.

بر اساس این نظرسنجی همچنان " اکثریت معین و قابل توجهی از شهروندان اسراییل، ایران را یک خطر بزرگ وجودی برای اسراییل می‌دانند و تغییر محسوسی در مقایسه با نظرسنجی 6 ماه پیش این موسسه در این باره دیده نمی شود؛ اما در هر دو نطرسنجی میزان یهودیانی که ایران را به عنوان یک خطر وجودی برای اسراییل می بینند به طور قابل توجهی بیشتر از شهروندان عرب تبار اسراییل است.

نتایج این نطرسنجی در حالی منتشر شده که روزنامه نیویورک تایمز دیروز (جمعه) در گزارشی اختصاصی از افزایش شکاف و اختلاف بین آمریکا و اسراییل بر سر ایران خبر داده است.

انتهای پیام

 

منبع: ASRIRAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: