۰

انتشار مستندات جنایات آل خلیفه علیه معترضان بحرینی

جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین، جنایات رژیم آل خلیفه از سال ۲۰۱۹ تا نیمه سال ۲۰۲۱ میلادی به صورت سند و مدرک منتشر کرد.
کد خبر: ۲۶۳۹۸۱
۱۰:۰۵ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین در گزارشی حقوقی، حجم انبوهی از موارد نقض صورت گرفته علیه شهروندان این کشور را از سال ۲۰۱۹ تا نیمه سال ۲۰۲۱ میلادی به صورت سند و مدرک جمع آوری کرده است.

این تشکل بحرینی در گزارشی که در بیروت پایتخت لبنان با حضور شماری از فعالان رسانه‌ای منتشر شد، گزارش داد جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین ۲۰ هزار و ۶۸ مورد بازداشت مستبدانه شهروندان را از سال ۲۰۱۹ تا نیمه سال ۲۰۲۱ میلادی رصد کرده است که ۱۷۱۶ آنان کودک و بیش از ۳۰۰ نفر آن‌ها نیز زن بودند.

این جمعیت به شکنجه و بدرفتاری با هزاران شهروند و اعدام دو نفر و صدور حکم قضایی سیاسی برای ۱۹۴۱ نفر طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: ۱۹۸ نفر از آنان به زندان ابد و ۳۰۹ نفر نیز سلب تابعیت بحرینی محکوم شده اند. از طرف دیگر موارد نقض حقوق بازداشت شدگان در زندان‌ها نیز ۱۳۲۰ مورد گزارش شده که برجسته‌ترین آنها نیز محرومیت از درمان و شکنجه با برق یا سر به نیست کردن آنها است. در این گزارش آمده است: حق تجمع مسالمت آمیز در بحرین از سال ۲۰۱۴ میلادی به صورت کامل ممنوع است و قانون تجمعات نیز محدودیت‌های غیر ضروری برقرار کرده و حق تجمع مسالمت آمیز جرم شناخته شده است.

این گزارش در پایان از اعضای شورای حقوق بشر خواسته است مخبر ویژه سازمان ملل را در خصوص بحرین تعیین کنند و به مقامات بحرینی فشار بیاورند که به مخبرین سازمان ملل اجازه بدهد به بحرین سفر کنند و همچنین کمیته تحقیق بین المللی برای تحقیق درباره همه موارد نقض در بحرین تشکیل و دفتر منطقه‌ای کمیسیون عالی با اختیارات کامل گشوده و بحرین ترغیب شود که به توافقنامه دادگاه کیفری بین المللی رم ملحق و همه بازداشت شدگان آزاد شوند. همچنین از حکومت بحرین درخواست شود حکم اعدام را لغو کند.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: