۰

درخواست مرکز اروپا و دموکراسی برای حقوق بشر از آل خلیفه

مرکز اروپا و دموکراسی برای حقوق بشر در کنفرانسی تحت عنوان «مرگ تدریجی در زندان‌های بحرین» خواستار توقف اقدامات ضد بشری رژیم آل خلیفه علیه فعالان شد.
کد خبر: ۲۶۳۹۶۰
۱۲:۴۷ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، کنفرانس مجازی «مرگ تدریجی در زندان‌های بحرین و دعوت برای اقدام فوری» از سوی مرکز اروپا و دموکراسی برای حقوق بشر که مرکز آن در لندن است سه شنبه، ۱۶ آذر برگزار و طی آن افشا شد که شکنجه‌های وحشتناکی ضد زندانیان سیاسی در بحرین با هدف مرگ تدریجی آنها توسط رژیم آل خلیفه صورت می‌گیرد لذا برای مقابله با این روش ضد انسانی رژیم بحرین اثدام فوری باید انجام گیرد.

سازمان‌های حقوق بشری شرکت‌کننده در این کنفرانس همچنین تشدید فشارها بر رژیم آل‌ خلیفه جهت توقف اقدامات غیر انسانی علیه فعالان در زندان‌های بحرین را خواستار شدند و اعلام کردند که این فعالان در معرض مرگ تدریجی قرار دارند، به ویژه «حسن مشیمع» روحانی شیعه و دبیرکل جنبش «حق» بحرین و از برجسته‌ترین رهبران مخالف رژیم آل‌خلیفه و همچنین «عبد الجلیل السنکیس» فعال برجسته بحرینی.

شرکت‌کنندگان در این نشست مجازی به سخنان «علی مشیمع» فعال بحرینی و پسر حسن مشیمع گوش فرا دادند که برای نجات زندگی پدرش و همچنین دکتر عبدالجلیل السنکیس وارد سیزدهمین روز از اعتصاب غذای خود در برابر سفارت بحرین در لندن شده است.

وی در ادامه سخنان خود به شکنجه‌های غیر انسانی ضد پدرش و عبدالجلیل السنکیس در زندان‌های بحرین اشاره کرده و به نقل از السنکیس گفت: من در زندان حتی از خواب محروم هستم و در حالی که خوابیده‌ام من را بیدار می‌کنند و آب سرد روی بدنم می‌ریزند. سپس مرا مجبور می‌کنند تا روی یک تشک اسفنجی بایستم سپس آب سرد روی سرم می ‌یزند تا تشک کاملاً خیس شود و بعد از آن از من می‌خواهند که روی این تشک خیس بخوابم.

وی در ادامه به نقل از دکتر عبدالجلیل السنکیس ادامه داد: این یکی از روش‌های شکنجه در زندان‌های بحرین است. نوع دیگری از شکنجه نیز وجود دارد به طوری که ما را مجبور می‌کنند در گوشه سلول رو به دیوار بایستیم و سپس آب سرد روی بدنمان می‌ریزند و بعد از آن از ما می‌خواهند تا روی کف سرامیکی سلول که خیس شده است بخوابیم.

این فعال بحرینی همچنین بخشی از سخنان پدرش در دادگاه را نقل کرد و گفت: این رفتار تحقیرآمیز در همه مراحل زندانی‌شدن ما وجود دارد. من از لحظه‌ای که بازداشت شدم با انواع شکنجه‌ها روبرو بودم تا اینکه به زندان رسیدم، سپس آنجا با ضرب و شتم از من استقبال شد و ضربات زیادی به سر و گوشم وارد کردند و سپس مرا هل دادند تا روی زمین افتادم و زخمی شدم و از شدت سرما نزدیک بود تشنج کنم.

علی مشیمع ادامه داد: فحاشی، تحقیر زبانی و کتک زدن روش معمول آنهاست. سپس بعد از این اقدامات غیر انسانی من را به سلول انفرادی بردند و در آنجا بیشتر مورد توهین و تحقیر قرار گرفتم. در آنجا یک تشک کهنه و پاره و یک لحاف کثیف کهنه و یک بالش بسیار بد بود و کهنه به من دادند. همواره افرادی با آب سرد در هوای سرد زمستان می‌آمدند و این آب را روی سر و تمام اعضای بدنم می‌ریختند تا این که از سرما می‌لرزیدم و با وجود همه خستگی نمی‌توانستم بخوابم.

منابع دادستانی بحرین اعلام کرده‌اند حدود ۱۰ کودک نیز در زندان «جو» حضور دارند؛ در حالی که بیش از ۱۴۰ نفر در زندان «الحوض الجاف» به‌سر می‌برند. مقامات زندان الحوض الجاف اذعان کرده‌اند این کودکان داخل زندان پیش از انتقال به زندان جو که مخصوص افراد بالغ است، بازداشت شده‌اند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: