۰

انتقاد گسترده از موضع دولت بایدن در برابر نقض حقوق بشر در بحرین

مدیر اجرایی سازمان «آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» به منظور حمایت از دموکراسی در این کشور و جلوگیری از تداوم نقص حقوق بشر، خواهان بازنگری در سیاست دولت آمریکا در قبال رژیم آل خلیفه شد.
کد خبر: ۲۶۳۸۹۰
۰۹:۵۴ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیر اجرایی سازمان «آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» به منظور حمایت از دموکراسی در این کشور و جلوگیری از تداوم نقص حقوق بشر، خواهان بازنگری در سیاست دولت آمریکا در قبال رژیم آل خلیفه شد.

حسین عبدالله در آستانه اجلاس دموکراسی که در روزهای ۹ تا ۱۰ دسامبر به میزبانی ایالات‌متحده برگزار می‌شود، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا، تصریح کرد که ظلم، فساد و اقدامات ناقض حقوق بشر در سرتاسر جهان انتشار یافته به شکلی که اکنون این معضل در کشورهایی که پیش‌تر از آن رنج می‌بردند، گسترش یافته و در کشورهایی نیز که وضعیت مناسبی داشتند، رفته‌رفته هویدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بحرین نمونه بارز شکست رویکرد تلاش برای تشویق به تغییر در کشورهایی است که به ارزش‌های دموکراسی و حقوق بشر احترام نمی‌گذارند.

عبدالله در پیام خود به رئیس‌جمهور آمریکا ضمن قدردانی از اقدام وی مبنی بر عدم دعوت از دولت بحرین برای شرکت در کنفرانس، به دلیل نقض مستمر حقوق بشر و اقدامات ضد دموکراسی در این کشور تصریح کرد این اقدامات در بحرین از سابقه‌ای طولانی برخوردار است.
قطع رابطه با بحرین

مدیر اجرایی سازمان مذکور به بایدن پیشنهاد کرد طرحی را برای توقف روابط ایالات‌متحده با بحرین برای یک دوره ۵ ساله اجرا کند تا با استفاده از آن بتوان رژیم آل خلیفه را وادار کرد به اصول دموکراسی و احترام به حقوق بشر پایبند باشد.

وی افزود: «این طرح باید شامل خروج تمامی نیروهای آمریکایی از بحرین، توقف فروش تسلیحات آمریکا به بحرین، تعلیق توافقنامه تجارت آزاد آمریکا و بحرین و آغاز تحقیقات دقیق در مورد اجرای قانون جهانی ماگینتسکی علیه مقامات بحرینی باشد.»

عبدالله تشریح کرد که این طرح باید تا زمانی ادامه یابد که بحرین به طور کامل مجموعه‌ای از استانداردهای مربوط به حقوق بشر و دموکراسی را رعایت کند.

از جمله این موارد، آزادی همۀ زندانیان سیاسی، توقف دستگیری‌ها برای فعالیت‌های سیاسی مسالمت‌آمیز، اجازه بازگشت مخالفان سیاسی به کشور، آغاز گفت‌وگو با مخالفان سیاسی در کشور، مجوز فعالیت آزاد رسانه‌ها و مجازات مسئولانی که مرتکب شکنجه، لغو قوانین سرکوب و سایر موارد نقض حقوق بشر بدون توجه به مقام آن‌ها در دولت بحرین ذکر شده است.

وی در پایان افزود اتخاذ این سیاست در قبال بحرین به معنای خروج آمریکا از بحرین نیست، بلکه منجر به تغییر رویکرد دولت بحرین به سوی تعهد به دموکراسی و حقوق بشر خواهد شد و منجر به تقویت روابط بین ایالات‌متحده و بحرین و افزایش امنیت این کشور خواهد شد.

این پیشنهاد در حالی مطرح می‌شود که دولت آمریکا سال‌هاست چشم خود را بر سرکوب مردم بحرین و نقض حقوق آن‌ها از سوی رژیم آل خلیفه بسته است و به دلایل مختلف از جمله حضور گسترده نظامی در بحرین و عادی‌سازی روابط آن با رژیم صهیونیستی به شکلی گسترده از رژیم آل خلیفه حمایت می‌کند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: